قطعات خودرو

واگذاری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، عبدالمجید اجتهادی گفت: لوازم یدکی خودرو که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و یا تقلبی هستند و آن قسمتی که به ظن قاچاق کشف می‌شود به طور قانونی در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

وی همچنین افزود: قطعاتی هم وجود دارد که امکان دارد به صورت رسمی وارد شده باشد ولی در واقعیت تقلبی بوده یا جنس اصل نباشد.

رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه برخی از کالاها در داخل تولید و با مارک خارجی عرضه می‌شود گفت: خصوصا قطعات یدکی خودرو که به صورت زیر زمینی یا در انبارهایی تولید و مارک معروفی روی آن درج و وارد بازار می‌شود.

اجتهادی گفت: آن دسته از کالاهایی که به عنوان قاچاق ظبط شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد پس از طی مراحل قانونی و بر اساس ظوابط و مقررات و اینکه کالا مشابه تولید داخل نداشته باشد یا لطمه‌ای به تولید وارد نکند، آماده فروش و عرضه به بازار می شود.

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه هر کالایی هم که مورد نیاز بازار باشد حتما باید از استانداردهای اجباری برخوردار بوده یا استانداردهای لازم را دریافت و سپس عرضه شود، گفت: اگر این کالا بخواهد از طریق کشور ما به کشورهای دیگر باز صادرات شود مکلف هستیم که مجوزهای لازم را کسب کنیم که کالای غیر استاندارد تحویل مشتری چه داخلی و خارجی ندهیم.

اجتهادی در ادامه گفت: شاید تعدادی از این کالاها مجوز را دریافت کنند، ولی برخی دیگر از کالاها مشمول دریافت مجوز نباشند، بر اساس آئین نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا باید امحا شوند و در این زمینه برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه در مراسم امحا حضور داشته و بعد از مستندسازی کاملا اطلاع رسانی می‌شود که این کالا ها امحا شده و از چرخه مصرف خارج شده اند.

وی در آخر اضافه کرد: به هرحال کالاهایی که به شکل قاچاق و تقلبی در بازار عرضه می‌شود باید جمع آوری شده و سیاست اصولی امحا لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با هدف تضمین سلامت مصرف کننده بوده و اعتقاد داریم کالاهایی که معیوب هستند چه داخلی و چه خارجی نباید در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است