قطعات خودرو

سهم 10 درصدی اجناس تقلبی در بازار لوازم یدکی اراک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، اینروزها هر راننده  در هنگام بروز نقص فنی در اتومبیل خود، ابتدا باید نگران قطعه‌ای باشد که هیچ تضمینی برای اصل بودن آن وجود ندارد و علاوه بر احتمال خرابی زودهنگام، استفاده از آن ممکن است به ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر جانی برای راننده و سرنشینان منجر شود و البته در کنار این نگرانی، هزینه های گزاف دستمزد مکانیکی ها نیز مزید بر علت گرفتاری هاست.  رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو اراک در اینباره در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: وجود لوازم تقلبی را انکار نمی کنیم اما به این شدتی که از آن صحبت می شود در اراک نیست، بنده به عنوان رئیس اتحادیه اعلام می کنم که اگر موردی در این خصوص باشد و به اتحادیه اطلاع رسانی شود، پیگیری لازم صورت می گیرد.

حمیدرضا محمدی میزان وجود لوازم یدکی تقلبی در شهر را حدود 10درصد عنوان کرد و افزود: جنس تقلبی و بی کیفیت را از جنس اصل، ا روی بسته بندی می توان تشخیص داد از طرفی قسمتی از دستمزد تعمیرکار مربوط به تشخیص جنس تقلبی و بی کیفیت است و قطعا تعمیرکار متوجه این مهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای خرید برنج نیز هر چقدر بها بپردازید جنس با همان کیفیت خریداری می کنید، لوازم یدکی نیز همینگونه است و هرچه هزینه پردخت کنی متناسب با آن کالا دریافت می کنید.

محمدی ادامه داد: مثلا یک نوع روغن ترمز با یک برند کمتر شناخته شده 25 هزار تومان برای مصرف کننده تمام می شود و روغن ترمز دیگری با برند معتبر به قیمت حدود 43 هزار تومان فروش می رود و این دلیل بر تقلبی بودن جنس ارزان نیست بلکه فقط کیفیت متفاوت است البته برخی برندها در معرفی محصولات خود موفق تر بوده اند لذا قیمت بالاتری نیز برای محصول خود درج می کنند. مثلا یک ضدیخ در بازار هست که بهترین کیفیت را دارد اما چون تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته ممکن است قیمتش نسبت به باقی ضد یخ های هم ردیف خود پایینتر باشد.

وی اضافه کرد: فروشندگان در این حوزه با کمی دقت می توانند متوجه اصل یا تقلبی بودن کالا شوند، جنس بی کیفیت قیمت پایینتری دارد البته به ندرت ممکن است جنس تقلبی و بی کیفیت را با قیمت بالا به فروش برسانند که این مهم نیز با کارشناسی قابل تشخیص است، البته انصاف فروشنده نیز در این بین مهم است.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی اراک خاطرنشان کرد: حدود 15 درصد از اقلام و لوازم دارای کد تدارکات و شناسایی کالا است و می توان استعلام اصالت کالا ار از طریق پیامک کد پیدا کرد، اگر بتوان در کار لوازم یدکی کدهای اصالت را افزایش داد در کاهش این مشکلات موثر خواهد بود.

محمدی ادامه داد: مردم در صورت بروز مشکل یا در صورتی که متوجه تقلبی بودن اجناس شوند می توانند از طریق ارتباط با سامانه 124 اتاق اصناف یا ارتباط با اتحادیه مشکل را مطرح کنند تا اتحادیه در اسرع وقت این مهم را پیگیری کند. اتحادیه با قدرت با این مهم برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص طرح نظارت بر این بازار از سوی دولت گفت: این طرح اقدام مناسبی است که برای جمع آوری و شناسایی اجناس تقلبی راه اندازی شده است.

محمدی تعداد واحدهای مجوزدار در این حوزه در اراک را حدود 600 واحد لوازم یدکی ماشین های سنگین، سبک، اوراقی و تزئیناتی عنوان کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است