قطعات خودرو

لکسوس سیستم کیفیت هوای Nanoe X برای مباررزه با ویروس‌ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لکسوس قصد دارد سیستم افزایش کیفیت هوای Nanoe X را در مدل‌های بیشتری عرضه کند. این فناوری حذف به ویروس‌ها، باکتری‌ها، گرده‌ها و عوامل آلرژی‌ها در سیستم تهویه مطبوع می‌کند.

 

لکسوس در نهایت سیستم کیفیت هوای Nanoe X پاناسونیک را برای همه مدل‌های خود در اروپا عرضه می‌کند تا سرنشینان بتوانند راحت‌تر نفس بکشند. ظاهراً این فناوری می‌تواند از انتشار ویروس‌ها، باکتری‌ها، گرده‌ها و آلرژن‌ها در داخل کابین جلوگیری کند. همچنین گزارش شده است که این سیستم به مبارزه با بوی بد کمک می‌کند.

 

فناوری Nanoe X با تخلیه مولکول‌های آب در اندازه نانو حاوی رادیکال‌های هیدروکسیل میکروسکوپی در جریان هوای سیستم تهویه مطبوع (HVAC) کار می‌کند. این ماده تجزیه شده و آلاینده های وارد شده به کابین را خنثی می‌کند.

 

 

به گزارش موتوروان، لکسوس قبلا از فناوری نانو در محصولات خود استفاده می‌کرد. تغییر عمده برای نسخه‌ی جدید، میزان ذرات رادیکال هیدروکسیل منتشرشده است که سیستم با افزایش چشم‌گیر ذرات از ۴۸۰ میلیارد در ثانیه به ۴/۸ تریلیون در ثانیه می‌رسد.

 

در اروپا، فناوری Nanoe X در لکسوس ES مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. از آن زمان، خودروساز ژاپنی این فناوری را در مدل‌های UX، RX و RZ همراه با سیستم محافظ آب و هوای لکسوس معرفی کرد. مدل‌های بیشتری این سیستم را در سال ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد.

 

 

 

لکسوس فناوری Nanoe X را همانند اروپا، در ایالات متحده تبلیغ نمی‌کند و هیچ اشاره‌ای به این سیستم در برگه‌های مشخصات نسخه‌های بازار ایالات متحده این خودروها نمی‌کند. وب‌سایت موتوروان برای شفاف‌سازی در مورد این‌که آیا لکسوس قصد دارد فناوری Nanoe X را به بازار آمریکا معرفی کند، با این خودروساز تماس گرفت که هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

 

 

 

مانند بسیاری از خودروسازان، الکتریکی شدن آینده لکسوس است. خودروی برقی لکسوس RZ 450e گام بزرگی در این مسیر به شمار می‌رود. پلتفرم این خودرو با تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا مشترک است. یک جفت موتور الکتریکی این خودرو در مجموع ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک باتری ۷۱/۴ کیلووات ساعتی شعاع حرکتی تخمینی ۳۶۲ کیلومتر (۲۲۵ مایل) را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. جزئیات مربوط به قیمت این مدل هنوز در دسترس نیست.

فناوری لکسوس / Lexus Nanoe X tech ملکول آب

لکسوس همچنین اخیراً خودروی برقی UX 300e را با افزایش ظرفیت باتری به ۷۲/۸ کیلووات ساعت از ۵۴/۴ کیلووات ساعت قبلی به‌روز کرده است. حداقل در اروپا، گفته می‌شود شعاع حرکتی این خودرو به ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) افزایش می‌یابد. بهینه‌سازی‌های کوچک‌تر شامل دمپرهای عملکردی یاماها در عقب، تنظیم اصلاح‌شده سیستم تعلیق و به‌روزرسانی‌های مربوط به تنظیمات فرمان برقی است.

 

 

در اواخر سال ۲۰۲۱، تویوتا و لکسوس ۱۵ خودروی مفهومی (کانسپت) را به نمایش گذاشتند که ایده‌های طراحی مدل‌های الکتریکی را در بخش‌های مختلف نشان می‌داد. این شرکت در حال آزمایش احتمال عرضه نسخه تولیدی از یک خودروی اسپرت الکتریکی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *