قطعات خودرو

ماندگاری در بازار خودرو منطقه با ارتقای کیفیت امکان‌پذیر است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری فارس، امروز در جریان بازدید خبرنگاران بازار سرمایه از شرکت پالایش غلات زرنام که قرار است به زودی در بورس تهران عرضه اولیه شود، مهدی امینی، قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی زر اعلام کرد علاوه بر شرکت غلات زر، قرار است به زودی شرکت خودروسازی زر نیز احداث شود، در این راستا زمینی به مساحت 440 هکتار در آبیک قزوین از طریق مزایده خریداری کرده و مجوز تغییر کاربری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گرفته است.

وی افزود: این شرکت خودروسازی جواز تاسیس برای تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودروی اقتصادی از انواع سواری و باری گرفته است و پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار سال آینده راه‌اندازی شود.

امینی همچنین در مورد پلتفرم این خودرو گفت: در حال حاضر با چند برند خارجی در حال مذاکره هستیم و بعد از قطعی شدن اعلام خواهد شد.

وی در مورد کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: تاکنون با شرکت‌های خودروسازی داخلی نشستی نداشتیم اما اینکه چرا خودروسازان زیانده هستند و زیان انباشته از کجا ناشی می‌شود، آیا به عملکرد تولید خودرو برمی‌گردد یا اینکه شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت گران اداره می‌کنند؟ نمی‌دانم ولی به هر حال کشور ایران در قطعه‌سازی انصافا بسیار خوب عمل می‌کند، در مونتاژ خودرو هم از کشورهای دیگر عقب نیستیم.

وی اضافه کرد: بهره‌وری در شرکت‌ها بسیار مهم است، همچنین گران اداره شدن نیز نقش مهمی دارد، اما موضوع خودرو در کشور ارز‌آفرین است و خودرو سبک زندگی بسیاری از افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌دهد و ما الزامی داریم که خودروی با کیفیت تولید کنیم و قطعا تولیدکننده و نه مونتاژکننده خواهیم بود.

قائم مقام مدیرعامل گفت: اگر بخواهیم در بازار خودرو منطقه و حتی بازار داخلی ماندگاری داشته باشیم، حتما باید ارتقای کیفیت تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت کنیم.

بنابراین گزارش در این بازدید همچنین اعلام شد نماد شرکت پالایش غلات زر با نام زرنام در بورس تهران پذیرش شده و منتظر تعیین تاریخ برای عرضه اولیه سهام این شرکت است.

منابع حاصل از عرضه اولیه صرف طرح‌های توسعه‌ای و نیز بازپرداخت تسهیلات ارزی به مبلغ 100 میلیون یورو به بانک صنعت و معدن بدهکار است خواهد شد.

در ادامه این بازدید، رضا مشهدی‌زاده، معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر گفت: ‌قرار است سهام این شرکت به تدریج و تا سقف 25 درصد در قالب عرضه اولیه و به صورت متناوب در بورس به مردم ارائه شود که منابع آن صرف طرح‌های توسعه‌ای می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است