قطعات خودرو

ما مجموعه‌ساز هستیم خودروساز نیستیم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، رئیس مجلس بیان کرد: باید فرصت را فراهم کنیم زیرا رشد اقتصادی ما براساس تولیدی است که انجام می‌دهیم اما همینجا این نکته را نیزعرض کنم اگر حمایت از تولید و تسهیل‌گری برای تولید، جنبه رانت به تولید بدهد و این رانت مشروط، محدود ‌و سازمان‌دهی شده نباشد و خروجی هم نداشته باشد، ظلم به تولید است؛ مصداق روشن این کار صنعت خودرو کشور است.

 

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: این مساله، صنعت خودرو را از رقابتی شدن خارج کرد. این تمام رانت هم داده شده اما امروز این بخش از جهت کیفیت، کمیت و دیونی را روی دست بیت المال گذاشته است.

 

 

ازیک‌سو زیان انباشته و ازسوی‌دیگر هر خودرویی که تولید می‌کنند و می‌فروشند و ایضاً قیمتی که شورای رقابت تعیین می‌کند، به‌نوعی رانت است.

 

بعد هم قرعه‌کشی می‌کنیم و خودرو رامی‌فروشیم این‌ها اشکالات جدی هستند. وی افزود: آنچه گفته شد، عقیده کسی است، این‌ها را به عنوان عقیده مجلس شورای اسلامی نگذارید زیرا آنچه در قانون می‌آید عقیده مجلس شورای اسلامی است و تبدیل به قانون می‌شود و بقیه بحث‌های کارشناسی است. ما امروز خودروساز نیستیم، مجموعه‌ساز هستیم، امروز اگر بخواهیم یک پلت‌فرم احسن خودرو تولید کنیم که بتواند با دنیا رقابت کند، حدود ۲ میلیارد دلار هزینه دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *