قطعات خودرو

زمان ابلاغ آئین نامه واردات خودرو توسط دولت در قانون مجلس مشخص نشده است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره آئین نامه ساماندهی بازار خودرو گفت: بر اساس ماده چهار این قانون، مقرر شده است سه اتفاق رخ دهد؛ واردات خودرو به ازای صادرات خودرو، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی و مهندسی با منشاء مشخص صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به رد این قانون توسط شورای نگهبان و ارسال آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجمع تشخیص بعضی از این قانون را پذیرفت و بعضی دیگر از آن را رد کرد و راسا اقدام به قانون گذاری کرد و آنچه به عنوان قانون منتشر شد، عین قانون مجلس نیست.

 

اختصاص ارز به خودروهای هیبریدی و خودروهای/ تعرفه پلکانی برای واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه بانک مرکزی تأکید کرده است واردات خودرو نباید باعث گرانی ارز شود، ابراز کرد: به همین جهت یک محدودیت ایجاد شده است. نگاه این است که برای خودروهای هیبریدی و خودروهای عمومی ارز تأمین شود و همچنین برای واردات خودرو تعرفه پلکانی تعریف شود.

 

وی درباره تعرفه واردات پلکانی توضیح داد و بیان کرد: خودروهایی که عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند و زیر ۱۰هزار دلار قیمت دارند، ۲۰ درصد تعرفه واردات پرداخت کنند و باقی خودروها تا ۹۵ درصد بر اساس نوع خودرو نوسان دارد.

 

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص سقف واردات گفت: این موضوع یکی از اشکالات و دغدغه های مجلس است؛ گفته می شود افراد تا ۱۰ هزار خودرو وارد کنند و بعد از آن با ممنوعیت واردات روبرو می شود و باید در حوزه مونتاژ کاری برود و خط تولید آن را ایجاد کند.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره تأخیر دولت در تدوین و ابلاغ آئین نامه اشاره کرد: متأسفانه در قانون مجلس زمان تدوین آئین نامه نیامده بود؛ اگر این مورد در قانون مجلس نوشته می شد دولت مکلف می شد این کار را در زمان تعیین شده انجام دهد. در خصوص تخصیص ارز توسط بانک مرکزی نیز به دلیل اشکالاتی که این نهاد وارد کرده بود، بخشی از کار خیلی کند پیش می رود.

 

وی افزود: همچنین اگر خیلی روی خودروهایی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار زوم کنیم، مجدداً شاهد ورود خودروهایی در سطح پراید و تیبا خواهیم و این دغدغه ای است که نمایندگان دارند.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است