قطعات خودرو

مجهز شدن جانشین بوگاتی شیرون به پیشرانه V16 هیبرید ساخت کاسورث

بوگاتی شیرون

جانشین بوگاتی شیرون به پیشرانۀ ۸.۳ لیتری V16 ساخت کاسورث و سه موتور الکتریکی ساخت ریمک مجهز است و ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، هایپرکار جدید بوگاتی به پیشرانهٔ V16 مجهز خواهد بود درحالی‌که برخی دیگر به یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی ساده‌تر اشاره کرده‌اند. بااین‌حال، خریدارانی که در رویدادهای خصوصی بوگاتی حضور داشته‌اند، همه از موتور V16 حرف زده‌اند. طبق آخرین شایعات، این پیشرانهٔ V16 توسط ریمک و کاسورث در حال توسعه است و احتمالاً ریمک مسئولیت ساخت سیستم هیبریدی آن را بر عهده دارد.

 

 

پیشرانهٔ بنزینی ۸.۳ لیتر حجم دارد و حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در کنار این، سه موتور الکتریکی هم وجود دارد که با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند. چند ماه پیش، تصویری از یک مراسم خصوصی منتشر شد که در آن جانشین شیرون زیر چادر به چشم می‌خورد. این یعنی خریداران، هایپرکار جدید بوگاتی را ماه‌ها پیش از رونمایی رسمی دیده‌اند و به گفتهٔ برخی از آن‌ها، این هایپرکار به داشبورد شفاف مجهز است.

 

 

بوگاتی هایپرکارهای خود را در تعداد بسیار محدودی تولید می‌کند. این شرکت از ویرون تنها ۴۵۰ دستگاه و از شیرون ۵۰۰ دستگاه تولید کرد. طبق شایعات، هایپرکار جدید بوگاتی حتی از این هم تولید کمتری خواهد داشت. گفته شده از این خودرو فقط ۲۵۰ دستگاه برای کل جهان ساخته می‌شود و انتظار می‌رود اکثر آن‌ها تا زمان رونمایی در مارس ۲۰۲۴ فروخته شده باشند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *