قطعات خودرو

توقف با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ۳۳ متر با محصولات اشکودا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،محصولات اشکودا چگونه ترمزگیری را به یک عمل خوشایند تبدیل می‌کند؟سیستم ترمز چندین دهه است که بدون تغییرات گسترده باقی مانده است.

با وجود افزایش حضور قطعات الکترونیکی در اکثر سیستم‌های خودرو، بخش مکانیکی سیستم‌های ترمز اساسا یکسان است و امروزه ترمزهای دیسکی یا دارم کلاسیک در هر خودرویی یافت می‌شود و براساس همان اصل کار می‌کند.

متخصصان خودروسازی اشکودا به‌دنبال بهبود عملکرد این سیستم قدیمی در خودرو هستند تا ضمن ساده کردن آن، بهترین خروجی را به‌دست آورند. میشل کلوفک، هماهنگ‌کننده سیستم ترمز و کنترل در توسعه فنی اشکودا می‌گوید: «موارد بسیاری در مورد عملکرد ترمزها وجود دارد که طراحی ترمز را به‌یک موضوع بسیار سخت و پیچیده تبدیل می‌کند و شعار ما در اشکودا این است که یک ترمز باید خودرو را در فاصله معین و ایمن متوقف کند؛ حتی درصورت وجود خرابی جزیی سیستم. این فاصله با مقررات قانونی تعریف شده است.»

وی می‌افزاید: «ما در اشکودا البته الزامات قانونی را رعایت می‌کنیم و سعی درتوسعه این الزامات داریم. به‌عنوان مثال سرعت اشکودا اکتاویای فعلی در ۳۳ متر از ۱۰۰ کیلومتر برساعت به‌صفر می‌رسد که بسیار عالی است و در کنار سیستم ترمز تقویت‌شده محصولات اشکـــودا یکی دیگر از عوامل دستــــیابی به‌چنین فاصله ترمز کوتاهی، تایرهـــــــای مدرنی است که می‌تواند اثر ترمز را به‌سطح جاده منتقل کند.»

مدیران این شرکت خودروسازی معتقدند برای اطمینان از این‌که راننده در استفاده از ترمز راحت باشد و اثرات منفی ترمز کردن به‌حداقل برسد، مجموعه دیگری از معیارها و الزامات در طراحی ترمز باید رعایت شود.

درنتیجه اشکودا برای سیستم ترمز علاوه‌بر مساله ایمنی پارامترهای دیگری را نیز درنظر می‌گیرد.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ این کارشناس فنی اشکودا نخستین مورد از پارامترهای غیر از مسائل فنی در این شرکت را دستیابی به‌منحنی شدت ترمز مناسب می‌داند و می‌گوید: «اطمینان از این‌که شدت اثر ترمز به‌آرامی با فشار دادن بیشتر پدال ترمز افزایش یابد، موردی است که درخودروهای اشکودا دیده می‌شود. این روند کار کردن با ترمز را برای راننده خوشایند می‌کند. مورد دوم این‌که تمام خودروهای ما دارای ویژگی‌های یکسان در بخش ترمز هستند.» وی می‌افزاید: «ما می‌خواهیم اگر از رانندگی با مدل کوچک مانند FABIA به‌رانندگی با یک اس‌یووی بزرگ مانند KODIAQ پرداختید، تغییری در نوع ترمز خودرو احساس نکنید.»

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است