قطعات خودرو

مخالفان در واردات خودرو چه کسانی هستند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، اگرچه واردات خودروی جدید با رای نمایندگان کشور صورت گرفت اما نتیجه ای بهتر از خودروهای فرسوده وجود ندارد.

 

 

به گفته تصمیم گیران، یک میلیارد یورو برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است و بر این اساس پیش بینی می شد با این میزان پول حداقل 50 هزار خودرو وارد کشور شود. با وجود ابلاغ مقررات واردات بیش از یک سال است که بیش از پنج هزار دستگاه خودرو به کشور وارد نشده است.
بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی گمرک، در هشت ماهه امسال حدود 3500 دستگاه خودرو وارد کشور شده است. این در حالی است که بیش از 30 هزار متقاضی خودروهای وارداتی در صف انتظار برای دریافت خودروهای ثبت نامی هستند و علیرغم اینکه مسئولان قول داده اند تا آذرماه امسال تکلیف آنها را سامان دهند، هنوز بسیاری از افرادی که خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، مطمئن نیستند.
سپس اگر آمار تعرفه های 8 ماهه به کل واردات سال گذشته اضافه شود، تعداد خودروهای وارداتی از 5000 خودرو بیشتر نخواهد شد.
اما به نظر می رسد دلیل کندی واردات خودرو بیشتر به دلیل کمبود ارز باشد. به گفته فعالان این حوزه، واردات خودرو جزء قانون سازمانی صنعت خودرو است، اما از آنجایی که کشور به دلیل تحریم ها با کمبود ارز مواجه است، ارز وعده داده شده قابل تامین نیست. واحد پول.
اما برای قانونگذاران و در آستانه انتخابات آینده، مهم ترین قسمت قانون ساماندهی صنعت خودرو به نظر می رسد موضوع واردات خودرو در صفر کیلومتر و کندی این روند باشد. چرا با وجود قانون مجلس، واردات خودرو تا این حد کند است؟این موضوع نمایندگان را بر آن داشت تا وزیر را به دلیل کندی اجرای آن به مجلس احضار کنند.
البته وزیر اقتصاد و دارایی قول داده بود با تامین اعتبارات لازم ظرف 6 ماه سال واردات خودروهای خارجی را تسریع کند اما وزیر صمت همچنان سیستم تامین اعتبارات خارجی را عقب‌نشینی برای واردات معرفی می‌کند.
سیدجواد حسینی کیا نماینده کمیسیون صنعت و معدن در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با تایید وجود موانع مالی بر سر راه فروش خودرو، تصریح کرد: صرف نظر از قانون خرید و فروش خودرو مجلس، خرید و فروش خودرو. آنها همچنان مخالفان جدی دارند اما موانع پنهانی هستند و همین موضوع یکی دیگر از دلایل تاخیر خودروها در کشور است.
مجلس مجوز واردات خودرو را به دولت داد
وی افزود: هدف از صدور مجوزهای مجلس، تسهیل واردات خودروهای نو و حتی فرسوده است و در این زمینه مجلس دست دولت را در خصوص واردات خودرو باز گذاشته است.
با این حال او احساس می کند که اگرچه دولت در زمینه واردات خودرو قدم هایی برداشته است، اما به گفته مجلس، واردات خودرو پیشرفت خوبی ندارد.
به گفته نماینده مردم سقز در شورای اسلامی، از آنجایی که واردات خودرو باعث ایجاد رقابت در بازار می شود، اما همچنان مخالفان پنهان موانع ایجاد می کنند.
مشکلات و موانع ارزی، چالشی برای مسیر واردات خودرو
آقای حسینی کیا در مورد هزینه واردات‌خودرو نیز گفت: اگر هزینه واردات خودرو صفر باشد و خودروها را به راحتی وارد کشور کند، خودروسازان داخلی تمام توان خود را برای تولید خودروهای ارزان، رقابتی و باکیفیت به کار می گیرند.کیفیت و اراده بالا. بتواند ماشین را بفروشد.
وی تاکید کرد: اگر عوارض واردات‌خودرو صفر باشد، قیمت واقعی در صنعت خودروی ما توسط خودروسازان قابل مطالبه است.
آنها همچنین به نظر مردم پاسخ دادند که می پرسند چرا پول به دلایل دیگر وجود دارد و زیاد است (مثل تخصیص 3.7 میلیارد دلار برای صادرات چای) اما پولی برای خرید خودرو وجود ندارد. خارج از کشور بسیاری از مدافعان مردم و حسن نظر دولت و مجلس؟ ، فاش کرد: با دریافت سوالات نمایندگان از وزیر صلح، امید است ابهامات و مشکلات پیش رو در مسیر فروش خودرو روشن شود. اگرچه تاخیر در حمل و نقل خودرو ریشه در مشکلات مالی و مخالفت خصوصی دارد.
در پایان یکی از اعضای کمیسیون صنعتی سیماس در خصوص موضوع واردات خودروهای فرسوده گفت: نخست وزیر صامت هفته گذشته در کمیسیون صنعتی اعلام کرد که مقررات واردات خودروهای فرسوده تا پایان هفته جاری نهایی می شود. البته وزیر از ضرب الاجل تدوین نهایی قانون واردات در استورتینگ نیز گلایه داشت و پیش بینی می شود واردات خودروهای فرسوده در دولت حدود 6 ماه باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *