قطعات خودرو

مديرعامل شركت ديرين صنعت تهران: با دلسردی در نمایشگاه قطعات خودرو شرکت کرده‌ایم

عبدالحميد طاهري – مديرعامل شركت ديرين صنعت تهران (دستکو) – در غرفه این شرکت در نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران به خبرنگار قطعات خودرو، گفت: این‌که ما اکنون در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم، در شرایط سخت صنعت کار بزرگی است. بسیاری از همکاران ما که قبلاً در این نمایشگاه حضور داشتند، امسال به‌دلیل گرفتاری‌هایی که در صنعت برای آن‌ها پیش آمده است، از انجام فعالیت صنعتی انصراف داده‌اند.

او با اشاره به این‌که امیدوارم برنامه‌ای که تحت عنوان مانع‌زدایی مد نظر دولت است، راهگشا باشد، ادامه داد: امسال دومین دوره است که ما در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در نمایشگاه شرکت نکردیم؛ اما سال قبل از آن حضور داشتیم. امسال با انجام واکسیناسیون امید داشتیم که از نمایشگاه استقبال بیشتری شود. به همین دلیل، امسال شرکت کرده‌ایم.

وی توضیح داد: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه، توسعه فعالیت‌هاست تا بتوانیم با خودروسازان همکاری‌های خود را گسترش دهیم. البته متاسفانه مدتی است که در صنایع خودرو ما مغضوب واقع شده‌ایم.

مديرعامل شركت ديرين صنعت تهران با بیان این‌که بیشتر فعالیت‌های مربوط به حوزه خودرو اکنون در دست ساپکو و سازه گستر است، اظهار کرد: ما بیشتر با سازه گستر در ارتباط هستیم.

غرفه شركت ديرين صنعت تهران (دستکو) در نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

او همچنین گفت: اکنون قیمت‌ها به‌شدت غیراقتصادی شده‌اند و در حوزه بسیاری از قطعات، ما ترجیح می‌دهیم خودمان ورود پیدا نکنیم. در آنالیز قیمت‌ها نیز خیلی از فاکتورها غیر واقعی شده‌اند. مثلاً می‌خواهند دستمزد غیر واقعی چهار یا پنج سال پیش را به ما بقبولاند. همچنین استهلاک ماشین‌ها را به نرخ چهار یا پنج سال پیش حساب می‌کنند، در حالی که پرت ضایعات ورق را که دورریز فعالیت ماست، به قیمت روز حساب می‌کنند. این‌ها در کنار هم جمع‌پذیر نیستند و اغلب همکاران من در صنف قطعه‌سازان که در کار بدنه هستند، ناراضی‌اند.

 طاهری بیان کرد: با این رویه، شرکت‌های خودروساز سازنده‌های قدیمی خود را از دست می‌دهند. سازنده‌های جدید هم فورا متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند؛ اما آن زمان، دیگر کار از کار گذشته است. در چنین شرایطی، خودروسازان به واردات محتاج می‌شوند.

وی درباره راه حل این مشکلات، توضیح داد: در درجه اول باید واقعیت‌ها را بپذیریم و قبول کنیم که در این کشور تورم وجود دارد. نرخی که امسال برای دستمزد در نظر گرفته‌اند با چهار سال پیش کاملاً متفاوت است.

او تاکید کرد: تا زمانی که واقعیت‌ها را نپذیریم و زیانی را که از دیگر بخش‌ها به‌دلیل سوءمدیریت به صنعت خودرو وارد می‌شود، به زمین قطعه‌سازان انتقال دهیم، یقیناً در صنعت خودرو که به‌دلیل سوءمدیریت اکنون ورشکسته است، قطعه‌سازی نیز از بین می‌رود.

نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تا ۱۹ آبان‌ماه در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود. این نمایشگاه در ۱۰ سالن و نزدیک به ۲۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپا شده است. بازدید از آن نیز برای صنعتگران و علاقه‌مندان آزاد است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *