قطعات خودرو

تغییر نام رسمی دایملرای.جی آلمان به مرسدس‌بنز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، به این ترتیب ما حالا یک کمپانی مرسدس بنز داریم که خودروهای سواری لاکچری تولید می کند و «دایملر تراک» Daimler Truck داریم که خودروهای سنگین تجاری می سازد.

 اُلا کالنیوس Ola Kallenius مدیر عامل این شرکت در بیانیه ای خبری ریبرندینگ دایملر و تغییر نام آن به برند لاکچری بسیار خوشنام آن بازتاب «راهبردی جدید» در این کمپانی دانست و گفت: «می خواهیم برای همه روشن باشد که هسته مرکزی کمپانی ما کدام است و می خواهیم همه دنیا بدانند که ما می خواهیم خواستنی ترین خودروهای جهان را بسازیم.»

این خبر که قرار است بخش تولید خودروهای سنگین مرسدس بنز از دایملر جدا شود از فوریه سال 2021 مطرح شده بود. در ماه اکتبر سال 2021 هم سهامداران آن چنین تصمیمی را تصویب کرده بودند. از ماه دسامبر 2021 هم در «بازار بورس فرانکفورت» نام جدید «دایملر تراک»  وارد شد و هدفگذاری شده است که نام دایملر تراک وارد شاخص DAX شده و به مرسدس بنز بپیوندد.

در داخل شرکت هم از روز شنبه ای که گذشت، کارکنان این شرکت از نام مرسدس‌بنز استفاده می کنند چون روز شنبه سالروز  به ثبت رساندن نام این برند در سال 1886 توسط کارل بنز، بنیانگذار این برند خوشنام بود.

یکی از دلایل این تجدید ساختار، چالش هایی است که این دو کمپانی از زمان فاصله گرفتن خودروسازان از خودروهای بنزینی و دوران گذار به خودروهای برقی با آن رو به رو شده اند و از این به بعد راه این دو بخش خودروسازی یعنی تولید خودروهای لوکس سواری و تولید خودروهای سنگین تجاری از هم سوا شده است.

کالنیوس هنگام افتتاح دایملر تراک در بازار بورس گفت همان طور فناوری باتری برای تولید خودروهای سواری حیاتی است «هیدروژن نقش بسیار مهمی در خودروهای سنگین تجاری بازی خواهد کرد.»

یادآوری این نکته هم حائز اهمیت است که گروه خودروسازی مرسدس بنز همچنان 35 درصد از سهام دایملر تراک را در اختیار خواهد داشت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است