قطعات خودرو

مرگبارترین خودروهای بازار آمریکا؛ حضور پررنگ مدل‌های عضلانی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لیست مرگبارترین خودروهای بازار تهیه شده توسط IIHS آمریکا نشان می‌دهد خودروهای عضلانی بیشتر از سایر خودروها می‌توانند جان مالکان خود و دیگر کاربران جاده را به خطر بیندازند.

 

طنزهای مجازی زیادی درباره تصادف فورد موستانگ با تماشاچیان گردهمایی‌های خودرویی وجود دارد اما تحقیقات جدید IIHS نشان می‌دهد این موضوع جای خنده نداشته و کاملاً جدی است. این موسسه هر سه سال یک‌بار داده‌های خود درباره مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای را منتشر می‌کند و امسال برای اولین بار وارد جزئیات شده و فهمیده که از بین ۲۱ خودرو با بیشترین میزان مرگ راننده‌های خود، ۶ خودرو از نوع عضلانی و پرقدرت هستند.

 

در بین مرگبارترین خودروهای جاده‌های آمریکا شورولت کامارو، دوج چلنجر و چارجر به همراه فورد موستانگ به چشم می‌خورند. محصولات دوج جزو خودروهایی هستند که بیش از همه احتمال تصادف فوتی و مرگ راننده را خواهند داشت. دیوید هارکی رئیس IIHS می‌گوید:

 

خودروهای عضلانی لیست ما نشان می‌دهند که هویت یک خودرو و روش بازاریابی آن چگونه می‌تواند ریسک تصادف را در بر داشته باشد. سابقه مرگبار خودروهای عضلانی پیشنهاد می‌کند تاریخچه و روش‌های بازاریابی خودروسازان شاید رانندگان را به رانندگی بی‌مهابا تشویق کند

 

در جدول زیر می‌توانیم بیشترین میزان مرگ‌ومیر مالکان خودروها را مشاهده کنیم:

نام خودرو میزان مرگ‌ومیر به ازای هر یک میلیون خودرو
میتسوبیشی میراژ G4 ۲۰۵
میتسوبیشی میراژ هاچبک ۱۸۳
دوج چلنجر تک دیفرانسیل ۱۵۴
هیوندای اکسنت ۱۵۲
شورولت اسپارک ۱۵۱
کیا ریو سدان ۱۲۲
دوج چارجر همی تک دیفرانسیل ۱۱۸
شورولت کامارو کانورتیبل ۱۱۳
نیسان آلتیما ۱۱۳
کیا فورته/سراتو ۱۱۱
شورولت کامارو کوپه ۱۱۰
شورولت سونیک ۱۰۷
هیوندای النترا سدان ۱۰۳
کرایسلر ۳۰۰ دو دیفرانسیل ۱۰۰
فورد موستانگ کانورتیبل ۹۷
شورولت مالیبو ۹۱
دوج چارجر تک دیفرانسیل ۹۱
شورولت ترکس تک دیفرانسیل ۸۹
فورد اکو اسپرت تک دیفرانسیل ۸۴
شورولت ایمپالا ۸۰
کیا اپتیما ۸۰

 

حضور این خودروها در لیست همچنین به جزئیات دیگری نیز اشاره دارد. برای مثال اگرچه خودروهای عضلانی به خاطر خطرات خود برای رانندگان شناخته شده‌اند اما خودروهای اسپرت گران‌قیمت حضور کم‌رنگ‌تری در لیست دارند. اگرچه تفاوت‌هایی بین روش بازاریابی دوج چلنجر و آئودی A5 وجود دارد اما خودروهای لوکس به احتمال زیاد با تجهیزات ایمنی استاندارد بیشتری عرضه می‌شوند.

دوج همچنین دارای تجهیزات ایمنی غیرفعال کمتری است و در تست‌های تصادف IIHS رتبه‌بندی مرزی را کسب کرده است. این واقعیت نه فقط درباره خودروهای اسپرت بلکه درباره اکثر محصولات دیگر صدق می‌کند. خودروهای لوکس همواره جزو ایمن‌ترین‌ها بوده‌اند درحالی‌که خودروهای ارزان‌قیمت اکثر تجهیزات ایمنی را به‌ عنوان آپشن عرضه می‌کنند و در تصادفات شدیدتر نیز آسیب‌پذیری بیشتری دارند. هارکی خاطرنشان می‌سازد:

 

خودروهایی که بهترین و بدترین عملکرد را در این لیست دارند به یک حقیقت ناخوشایند اشاره می‌کنند و آن اینکه قیمت خودرو فاکتور مهمی در ایمنی جاده‌ها بازی می‌کند

 

جدای از قیمت خودروها، ابعاد آن‌ها نیز نقش مهمی در ایمنی بازی می‌کند. درحالی‌که خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت می‌توانند خطرات بیشتری برای مالکان داشته باشند، این موضوع درباره خودروهای بزرگ و لوکس متفاوت خواهد بود. ۷ خودرو از ۲۰ مدلی که باعث مرگ راننده خودروی دیگری شده‌اند از نوع وانت‌های بزرگ بوده‌اند. همچنین شاسی بلندهای بزرگ‌تر نیز می‌توانند خطرات بیشتری برای عابران پیاده داشته باشند. در ادامه مطلب مرگبارترین خودروهای بازار آمریکا می‌توانیم لیست خودروهایی را ببینیم که بیش از سایرین موجب مرگ رانندگان خودروهای دیگر شده‌اند:

 

نام خودرو میزان مرگ‌ومیر به ازای هر یک میلیون خودرو
رم ۳۵۰۰ دو دیفرانسیل ۱۸۹
دوج چارجر همی تک دیفرانسیل ۱۶۴
فورد F-350 دو دیفرانسیل ۱۴۷
رم ۲۵۰۰ دو دیفرانسیل ۱۴۵
کیا اپتیما ۱۳۴
کیا ریو سدان ۱۳۳
رم ۲۵۰۰ با فضای بار کوتاه‌تر ۱۲۲
فورد F-250 دو دیفرانسیل ۱۲۰
دوج چارجر تک دیفرانسیل ۱۰۵
رم ۱۵۰۰ تک دیفرانسیل ۱۰۴
جیپ گرند چروکی تک دیفرانسیل ۱۰۳
کیا فورته/سراتو ۹۶
فورد F-250 سوپر کابین دو دیفرانسیل ۹۵
نیسان آلتیما ۹۴
شورولت بلیزر تک دیفرانسیل ۹۳
جیپ گلادیاتور دو دیفرانسیل ۹۳
دوج چلنجر تک دیفرانسیل ۹۱
دوج جورنی تک دیفرانسیل ۹۰
جیپ رنگید تک دیفرانسیل ۹۰
جیپ رانگلر دو درب دو دیفرانسیل ۸۹

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *