قطعات خودرو

مسابقه آفرود جالب مرسدس-ای ام جی G63 و اشکودا یتی ارتقا یافته

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، یکی از جالب‌ترین مسابقات آفرود و درگ چند هفته اخیر به همین رویارویی مرسدس-ای ام جی G63 و اشکودا یتی ارتقا یافته مربوط می‌شود. به نظر شما کدام خودرو خواهد توانست پیروز چنین مسابقه سختی شود؟

 

پیش از آنکه اشکودا اقدام به معرفی خودروی کاروک به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولاتش بکند، یتی وظیفه جلب‌توجه به این برند چکی را بر عهده داشت. یتی را می‌توان جزو اولین کراس اوورهای کامپکت با استایل برگرفته از خودروهای آفرود و تکنولوژی اثبات شده گروه فولکس‌واگن دانست.

 

اگرچه یتی به اندازه کاروک در امر فروش موفق نبود اما قطعاً به عنوان خونی تازه در رگ‌های کلاس خود محسوب می‌شد، کلاسی که امروزه گزینه‌های بسیار زیادی در آن وجود دارند. اشکودا یتی در سال ۲۰۱۷ به پایان راه خود رسید اما حالا جزو گزینه‌های محبوب در بین خریداران خودروهای دست‌دوم است.

 

طراحی خشن بدنه یتی با توانایی‌های آفرود شگفت‌انگیز همراه نشده است اما کراس اوور موردبحث با اندکی تغییرات می‌تواند در مسیرهای خارج از جاده و ناهموار بدرخشد. در حقیقت راهی بهتر از برگزاری یک مسابقه آفرود و درگ بین یتی ارتقا یافته و یکی از پادشاهان آفرود یعنی مرسدس-ای ام جی G63 وجود ندارد.

 

البته شاید رویارویی دو خودرو کمی عجیب به نظر برسد مخصوصاً اینکه قیمت هر دو اختلاف فاحشی دارد. قیمت G63 در آمریکا از حدود ۱۸۰ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که قیمت یتی دست‌دوم و ارتقا یافته ما حدود ۲۵۰۰ دلار است. البته تفاوت‌های دو خودرو زیر کاپوت بزرگ‌تر نیز هست.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، ۳ دیفرانسیل قفل شونده و دیگر تکنولوژی‌های مدرن به چرخ ها می‌رسد.

 

در مقابل اشکودا یتی به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک هالدکس مجهز است؛ اما نکته مهم‌تر اینکه یتی به‌طور قابل‌توجهی ارتقا یافته و از لاستیک‌های ویژه و حفاظ زیر بدنه استفاده می‌کند. با این تفاسیر، G63 مزیت‌های آشکاری در زمینه قدرت و گشتاور دارد اما از طرفی بسیار سنگین‌تر است و از لاستیک‌های استاندارد استفاده می‌کند. به نظر شما کدام خودرو برنده این چالش خواهد بود؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *