قطعات خودرو

مشخصات فنی هایما 7X ایران خودرو منتشر شد + کاتالوگ

به  گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با توجه به موفقیت مدل‌های قبلی خانواده هایما مانند S7 و S5 که در چند سال اخیر توسط شرکت ایران خودرو عرضه شده بودند و استقبال خوب مشتریان از این مدل‌ها، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا مدل جدیدتری را از این خانواده خودروها معرفی کنند.

 

هایما X7 مدل جدیدی است که توسط شرکت ایران خودرو برای عرضه به بازار انتخاب شده است. این خودرو در کلاس خودروهای چندمنظوره یا ام‌پی‌وی قرار می‌گیرد و با ظرفیت ۷ صندلی طراحی و ساخته شده است.

 

هایما X7 از قابلیت‌های مناسبی در زمینه قدرت موتور، سیستم‌های هوشمند و تجهیزات پیشرفته برخوردار است. موتور این خودرو قدرتمند بوده و می‌تواند عملکرد مطلوبی را ارائه دهد. همچنین سیستم‌های کمک‌رانندگی هوشمند، صفحه‌نمایش تعبیه شده در کنسول مرکزی و سایر تجهیزات الکترونیکی آن باعث شده است تا هایما X7 از امکانات بسیار خوبی برخوردار باشد.

 

طراحی داخلی این خودرو نیز به گونه‌ای است که فضای مناسب و کافی برای سرنشینان فراهم کرده است. صندلی‌های نرم و فضای بسیار مناسب باعث شده تا سفر کردن در این خودرو برای مسافران بسیار راحت باشد. همچنین صندلی سوم آن قابلیت تاشوندگی دارد تا امکان حمل بار بیشتر را فراهم سازد.

 

با توجه به امکانات و تجهیزات فراوان هایما X7 و همچنین طراحی مناسب داخلی آن، این خودرو می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانواده‌هایی باشد که در پی سفرهای طولانی و آسایش در هنگام سفر هستند. قیمت رقابتی این مدل نسبت به سایر خودروهای همرده خود نیز می‌تواند جذابیت خرید آن را بیشتر کند. با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد هایما X7 انتخاب مناسبی برای بسیاری از خانواده‌ها خواهد بود.

 

هایما 7X

 

 

طراحی و فضای داخلی هایما 7X

 

شرکت مطرح پینین فارینا طراح این خودروی هایما X7 است و زبان طراحی این خودرو الهام گرفته از قایق‌های تفریحی لوکس بوده و در طراحی آن تاکید ویژه‌ای بر راحتی، ایمنی و لوکس‌بودن وجود داشته است. از نظر ظاهری طرح بسیار خاصی دارد و پنجره جلو به شکل سفره ماهی طراحی شده است.

 

این طراحی می‌تواند مقاومت در برابر باد را کاهش دهد. خطوط و انحناهای روی بدنه خودرو شبیه حرکت آب هنگام حرکت قایق است.

 

همچنین داخل خودرو از پارچه‌های نرم و صفحه‌نمایش دوگانه ۱۲/۳ اینچی استفاده شده تا همخوانی بیشتری با طراحی داشته باشد.

 

این خودرو نسبت به رقبای هم‌کلاس خود فضای بهتر و مناسب‌تری دارد و فاصله دو محور آن نیز مناسب است. فضای صندوق عقب با توجه به رقبا بزرگ بوده و در حالت عادی می‌توان سه چمدان را در آن قرار داد.

 

راهرو عریض است که به سادگی می‌توان به صندلی‌های ردیف سوم دسترسی پیدا کرد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم قابلیت تا شدن و استفاده از فضای یکپارچه با صندوق عقب را دارند.

 

همچنین با باز کردن کامل زاویه پشتی صندلی‌های جلو می‌توان در سفرهای طولانی استراحت کرد. در مجموع ۲۰ مکان مختلف برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است.

 

 

فضای داخلی هایما 7X

 

 

آسایش در رانندگی

 

هایما X7 از یک سیستم تعلیق مستقل منحصر به فرد در قسمت عقب خودرو برخوردار است که بهبود پایداری و راحتی در هنگام رانندگی را به ارمغان می‌آورد. فاصله کمتری بین این خودرو و زمین در مقایسه با رقبای هم سطح خود دارد، که باعث می‌شود سوار و پیاده شدن در شرایط جاده‌های بیرون شهر همچنان راحت و تطبیق‌پذیر باشد.

 

برخی از قطعات بدنه هایما X7 از مواد عایق صدا و جاذب صدا ساخته شده‌اند، و بخش قابل توجهی از قطعات اصلی با مواد جاذب صدا پوشش داده شده‌اند.

 

سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که فضای داخل خودرو به راحتی خنک می‌شود. دریچه‌های خروجی سیستم تهویه برای مسافران ردیف دوم و سوم نیز در نظر گرفته شده‌اند. این اقدام باعث می‌شود هوا در داخل خودرو به سرعت خنک شود و برای مسافران ایجاد راحتی و لذت بیشتری داشته باشد.

 

مواد مورد استفاده در داخل خودرو با محیط زیست سازگار هستند و میزان ترکیبات آلی مضر مانند بنزن، تولوئن و فرمالدهید‌ها را در خودرو به حداقل می‌رسانند. همچنین فیلتر هوای مورد استفاده در خودرو نقش مهمی در جلوگیری از ورود گرد و غبار و یون سازی در داخل کابین دارد.

 

در مجموع، هایما X7 با توجه به ویژگی‌های مذکور، از نظر راحتی، کاهش سروصدا و کیفیت هوای داخل خودرو به یک گزینه جذاب برای رانندگی در شرایط مختلف تبدیل شده است.

 

مشخصات فنی و پیشرانه

 

خودروی هایما 7X با موتور ۱٫۶ لیتری توربو GDI با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر که در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از برترین موتورهای چینی برگزیده شده و جایزه دریافت کرده است، تجربه‌ای خوبی از رانندگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

 

این خودرو از گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته بهره می‌برد که به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی کشور، انتخاب شده است.

 

گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر برای یک خودروی خانوادگی همچون هایما ایکس ۷ مناسب بوده و از قدرت مناسب موتور برای مسافرت‌های شهری و بین‌شهری بهره می‌برد.

 

نمای عقب هایما X7

 

 

امکانات و تجهیزات

 

هایما X7 با تجهیزات هوشمند و ایمنی برجسته‌اش به یک انتخاب بی‌نظیر در دنیای خودروها تبدیل شده است. این خودرو دارای امکانات ویژه‌ای است که سطح رفاه و ایمنی را برای سرنشینان بهبود می‌بخشد. مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی این خودرو عبارتند از:

 

هایما X7 از فولاد با استحکام بالا برای تولید اسکلت و چارچوب خودرو استفاده می‌کند که باعث رسیدن به 5 ستاره ایمنی در استاندارد CNCAP می‌شود.

 

بازشدن هوشمند صندوق: این خودرو با تشخیص نزدیک شدن کلید و حرکت پا نزدیک به سپر عقب، امکان باز شدن هوشمند صندوق را فراهم می‌کند.

 

تشخیص و اخطار برخورد با موانع: هنگام بازکردن در خودرو در حالت پارک، سیستم تشخیص و اخطار برخورد با موانع بیرونی را فعال می‌کند.

 

این خودرو دارای سیستم‌هایی مانند سنسور جلو برای پیشگیری از تصادف، دوربین 360 درجه برای نمایش تصاویر سه‌بعدی اطراف، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری و سیستم تشخیص نقاط کور است.

 

از جمله ویژگی‌های ایمنی دیگر این خودرو، سیستم‌هایی مانند کنترل پاهای آسان‌رانندگی و جابجایی در میان خطوط جاده می‌باشند.

 

هایما X7 با صفحه لمسی 12.3 اینچی و صفحه نمایش 10 اینچی که به انواع مختلف گوشی‌ها متصل می‌شود، برای تفریح و اطلاع‌رسانی فراهم می‌کند.

 

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به نمایش میزان فشار لاستیک‌ها، شارژر بی‌سیم و سیستم خودکار پارکینگ (APA) با توانایی پارک دوبل و پارک عمودی در فضاهای محدود اشاره کرد.

 

همچنین، این خودرو دارای 6 کیسه‌هوای ایمنی، صندلی‌های برقی با گرمکن و تهویه، سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و دکمه روشن و خاموش، سنسور نور و باران و دیگر امکانات متعددی است که تجربه رانندگی ایمن و راحتی را به شما ارائه می‌دهد.

 

پیشرانه هایما 7X

 

 

جدول مشخصات فنی و امکانات هایما 7X

 

 

مشخصات فنی خودرو 7 توربوشارژ اتوماتیک
کد محصول ۵۳۰۰۱
نوع موتور HMA GAY16-YF1 (GDI)
حجم موتور (سی سی) ١۵٩۴
حداکثر قدرت موتور (اسب بخار) ۱۹۲ (۵۰۰۰ دور در دقیقه)
حداکثر گشتاور(نیوتن متر) ۲۹۳ (۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه)
تعداد سویاب ١۶
گیرنگی سرعته اتوماتیک (AT۶)
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت ١۶۵
مصرف سوخت ترکیبی الیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ٨,٣
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS) سیستم کمک ترمز (BAS) سیستم توزیع سربالایی (HHC) سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) ترمز پارک برقی (EPB)، بیستم ترمز اتوماتیک (Auto hold سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB) ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم ترمز هوشمند (BOS)
کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای (عمده)
سنسور دنده عقب و سنسور جلو دارد.
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
دورسن دید قالب ندارد.
نمایش میزان باد لاستیک ها (TPMS) دارد
سیستم کمکی حرکت بین خطوط سیستم کمکی جابجایی بین خطوط LGA سیستم هشدار عبور از خطوط LDWI
سایر امکانات ایمنی هشدار برخورد از جلو (FCW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD) اختلار باز بودن کمربندهای جلو قفل کودک درب های عقب، ایموبلایزر هنگام تصادف باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف اخطار سرعت بالا اخطار باز بودن درب ها
پاک بنزین (لیتر) ۵۵
طول و عرض ارتفاع ۴٨١۵*١٨٧۴*١٧٣٠
وان خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت kg ۲۶۷۱
سایز و نوع رینگ ۱۹ اینچ آلومینیومی
کروز کنترل دارد (تطبیقی)
سان روف برقی دارد (پانورامیک)
دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید دارد
سنسور نور و باران دارد
سیستم تهویه اتوماتیک
صوتی و تصویری مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی لمسی 4 عدد پورت USB در سه ردیف Careitlink، بلوتوث ۶ عدد بلندگو، تنظیم کننده صدا با سرعت قابلیت پخش MP5 امکان دریافت دستورات صوتی امکان نمایش تصویر سرنشینان عقب روی نمایشگر
سیستم اتو پارک (APA) دارد
شیشه ها پاور ویندوز آنتی ترپ شیشه بالابر برقی جلو و عقب
صندلی صندلی راننده برقی گرمکن دار به همراه تهویه (فن) و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی گرمکن دار به همراه تهویه (فن)، صندلی های تاشو ردیف دوم صندلی های تاسو ردیف سوم برای افزایش فضای صندوق عقب
فرمان فرمان برقی کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
آینه ها آینه های جانبی برقی تاشونده دارای راهنما LED
چراغ ها چراغ روز مه‌شکن های جلو و عقب تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل
تزئينات روکش چرمی صندلی، غربیلک فرمان چرمی و جلو پنجره کرومی
سایر تجهیزات باز شدن در صندوق عقب با حرکت یا زیر سپر، شارژر بی سیم، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف پاک کن شیشه عقب، کنسول میانی جلو

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *