قطعات خودرو

مشخصات و قیمت جیلی امگرند در بازار روسیه، قیمت پایه 1میلیارد و 120میلیون تومان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک جیلی امگرند از جمله سدان‌های مشهور خودروساز چینی در بازارهای صادراتی است. نسخه‌های قبلی این خودرو در فاصله سال‌های 2012 تا 2013 وارد بازار ایران شدند اما واردات این خودرو پس از آن ادامه نیافت. در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای واردات جیلی امگرند جدید به بازار ایران از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه نشده است. در سوی دیگر، مشخصات و قیمت جیلی امگرند برای عرضه به بازار روسیه اعلام شده است. این خودرو در گذشته با نام جیلی امگرند 7 شناخته می‌شد اما امروز تنها جیلی امگرند نام دارد.

 

 

نسل فعلی جیلی امگرند 7 از سال 2021 میلادی روی خط تولید قرار دارد. این خودرو براساس پلتفرم BMA توسعه یافته است، پلتفرمی که جیلی کول‌ری نیز براساس آن ساخته شده است. ابعاد این خودرو شامل طول 4638 میلی متر، عرض 1822 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 2650 میلی متر هستند.

 

بنابراین جیلی امگرند در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرد، کلاسی که تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مزدا 3، کیا سراتو و هیوندای الانترا از بزرگان آن به شمار می‌آیند.

 

 

با این حال از نظر ابعاد و اندازه، جیلی‌امگرند به کیا سراتو شباهت بیشتری دارد. وجود صندوق بار با حجم 500 لیتر، بزرگترین مزیت جیلی امگرند در مقابل رقبایش به حساب می‌آید.

 

 

 

پیشرانه جیلی‌امگرند جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین تحلیل رفته است. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 122 اسب‌بخار قدرت و 152 نیوتن‌متر گشتاور، وظیفه پیش راندن این خودرو را برعهده دارد.

 

 

این پیشرانه با وجود بهره‌مندی از سیستم تنفس طبیعی، به بنزین با اکتان 92 نیاز دارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند. شتاب صفر تا صد این خودرو با توجه به نوع گیربکس، بین 12.9 الی 12.6 ثانیه برآورد شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

در روسیه، جیلی‌امگرند جدید در چهار سطح تریم با قیمت هایی از 1،999،990 تا 2،479،990 روبل (یک میلیارد و 120 میلیون الی یک میلیارد و 389 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

 

 

رینگ‌های فولادی 15 اینچی، چراغ های جلو هالوژنی، دی‌لایت، آینه های بیرونی گرم شونده و قابل تنظیم الکتریکی، روکش پارچه‌ای، تهویه مطبوع، کلاستر آنالوگ با صفحه نمایش 3.5 اینچی، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر 8 اینچی، دو کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تجهیزات پایه این خودرو را تشکیل می‌دهند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *