قطعات خودرو

مشکلات عجیب رنگ‌آمیزی در بدنه لوسید ایر صفرکیلومتر!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لوسید ایر یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای الکتریکی چند سال اخیر است که خبرهای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. در بحث مشکلات کنترل کیفیت خط تولید معمولاً نام تسلا بیشتر از برندهای دیگر به ذهن خطور می‌کند و یکی از جنجالی‌ترین مباحث درباره مشکلات خودروهای تسلا به کیفیت رنگ ضعیف آن‌ها مربوط می‌شود؛ اما حالا به نظر می‌رسد لوسید ایر به دنبال در دست گرفتن این وضعیت و ربودن این افتخار از تسلاست!

ایر از جنبه‌های زیادی یک خودروی فوق‌العاده است. این خودرو را می‌توان سریع، لوکس، شیک و در کل خوش‌ساخت دانست اما خودرویی که مشاهده می‌کنید مشکل عجیبی دارد. رنگ بدنه این لوسید ایر به حدی نازک است که تنها راه برای جلوگیری از ورود آسیب‌های سطحی به آن استفاده از نوار محافظ رنگ روی بدنه خواهد بود. مالک خودرو برای سنجش کیفیت رنگ خودروی خود از نشانگر عمق رنگ استفاده کرده و فهمیده ضخامت آن ۵۶.۹ میکرون است. در مقابل باید گفت تاکنون حتی بدترین خودروها از این نظر هم ضخامت رنگ بالاتر از ۷۶ تا ۱۰۱ میکرون داشته‌اند و این موضوع برای لوسید ایر بسیار عجیب جلوه می‌کند.

 

وجود چنین لایه ‌نازکی از رنگ روی بدنه باعث می‌شود اساساً نتوان کار چندانی روی آن انجام داد زیرا فرایند زیباسازی بدنه می‌تواند تقریباً بخش اعظم رنگ پانل‌ها را از بین ببرد. علت دقیق این نقیصه در خودروی لوسید مشخص نیست اما شاید خطای خط تولید جزو آن‌ها باشد. کمپانی بازسازی رنگ خودروها به مالک این سدان الکتریکی توصیه کرده برای جلوگیری از مشکلات آتی از پوشش محافظتی کامل استفاده کند. این پوشش محافظتی نه تنها رنگ نازک خودرو را از آسیب‌های بیشتر محافظت می‌کند بلکه به پنهان شدن برخی نقایص بدنه که نمی‌توانند به خاطر ضخامت کم رنگ تصحیح شوند کمک خواهد کرد. متأسفانه کمپانی یاد شده تخمین می‌زند چنین فرایندی برای کل خودرو هزینه حدود ۵ تا ۱۰ هزار دلاری و حتی بیشتر داشته باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است