قطعات خودرو

معرفی خودروهای سدان‌ مدیران خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مدیران خودرو شرکتی است که اولین خودروی چینی را با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰، وارد ایران کرد. این شرکت در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و خدمات فروش و خدمات پس از فروش محصولات شرکت چینی چری را ارائه می‌دهد.

مدیران خودرو، خودروهای متنوعی را در کلاس‌های هاچ‌بک، سدان، کراس‌اور کوچک و شاسی‌بلند، مونتاژ و عرضه می‌کند و برای هر سلیقه و کاربردی، محصولی را ارائه داده است.

این شرکت دائما در حال پیشرفت و توسعه است و در همین راستا در سال ۱۴۰۰ برند «فونیکس» را معرفی کرد. این نام تجاری ایجاد شده تا محصولات لوکس مدیران خودرو تحت آن عرضه شوند. اکنون خودروهایی مانند تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو و … با نام و نشان فونیکس و در سامانه یکپارچه خودرو عرضه می‌شوند.

همان طور که عنوان شد، مدیران خودرو تنوع محصول بالایی دارد و انواع خودروها را مونتاژ می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با سدان‌های این شرکت آشنا شویم.

آریزو ۵

سدان‌های شرکت چری با نام آریزو شناخته و عرضه می‌شوند. آریزو ۵ اولین سدان با نشان چری است که در سال ۱۳۹۵ وارد بازار کشور شد. مشتریان می‌توانستند آریزو ۵ را با گیربکس اتوماتیک CVT و یا گیربکس ۵ سرعته دستی خریداری کنند.

نسخه اتوماتیک آریزو ۵ در دو تیپ لاکچری و اکسلنت عرضه شد که نسخه اکسلنت فول آپشن بود. آریزو ۵ به موتور ۱.۵ لیتری‌ای مجهز شده است، که ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مدیران خودرو نسخه توربوشارژ این محصول را نیز ارائه داد.

آریزو ۵ IE محصولی است که مدیران خودرو در سال ۱۴۰۰ عرضه کرد و فیس‌لیفت آریزو ۵ توربو قبلی است. این خودرو جلوپنجره و رینگ‌های جدیدی دارد و کابین آن نیز اصلاح شده است. ویژگی‌های آن عبارتند از نمایشگر بزرگ‌تر، سیستم تهویه تمام لمسی، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و … .

این محصول از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

معرفی خودروهای سدان‌ مدیران خودرو

آریزو ۵ توربو اسپرت

جدیدترین محصول مدیران خودرو، آریزو ۵ توربو اسپرت است که در سال ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد. همان طور که از نامش پیداست، نسخه اسپرت و به روز شده آریزو ۵ است. مهم‌ترین نکته ظاهری آن، جلوپنجره جدید و بزرگش است که خطوط عمودی دارد. در بخش عقب آن نیز دیفیوزرهای بزرگی تعبیه شده است تا حس اسپرت بودن این سدان را منتقل کنند.

این محصول قرار است با تجهیزات و امکانات خوبی مانند گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، ریموت استارت انجین، تنظیم جهت وزش باد از طریق مانتیور و … عرضه شود.

چری آریزو ۶ اکسلنت

آریزو ۶ محصولی است که پس از آریزو ۵ و در سال ۱۳۹۸ به بازار ایران عرضه شد. ابعاد آریزو ۶ تفاوت چندانی با آریزو ۵ ندارد. این سدان طبق پلتفرم MIX ساخته شده و از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد. این پیشرانه قادر است ۱۴۷ نیوتن‌متر قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده از طریق گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. گیربکس آریزو ۶ اکسلنت، نسبت به آریزو ۵ بهبود یافته و یکی از مزایای مهم آن محسوب می‌شود.

در حال حاضر آریزو ۶ تنها در تیپ اکسلنت در ایران مونتاژ می‌شود و ویژگی‌هایی مانند سنسور نقطه کور، سنسور همرنگ بدنه و تریم کرمی کابین، از نسخه مونتاژی حذف شده است. از جمله تجهیزات نسخه مونتاژی می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان برقی، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ ایربگ، سانروف و … اشاره کرد.

معرفی خودروهای سدان‌ مدیران خودرو

فونیکس آریزو ۶ پرو

آریزو ۶ پرو در واقع فیس‌لیفتی از چری آریزو ۶ اکسلنت است؛ زیرا فرم کلی خودرو تغییری نیافته و تنها نمای جلو و عقبی آن بازطراحی شده است. این محصول تحت برند فونیکس عرضه می‌شود و بنابراین نسخه لوکس‌تری از چری آریزو ۶ است.

جلوپنجره نسبت به نسخه قبلی بزرگ‌تر شده و بنابراین نمای خودرو اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. قابل توجه ترین تغییر ظاهری، چراغ‌های عقب هستند که طراحی جدید دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند.

داخل کابین آریزو ۶ پرو، فرمان دی‌کات و صفحه کیلومتر دیجیتالی دیده می‌شود. صفحه کیلومتر در نسخه قبل از نوع آنالوگ بوده و اکنون تمام جزئیات دیجیتالی هستند. تجهیزات این سدان لوکس عبارتند از کنترل ایستایی در سربالایی، ریموت استارتر، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور و تصادف عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، ۶ ایربگ، سانروف و … .

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو، با آریزو ۶ اکسلنت یکسان است و هر دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده‌اند که خروجی ۱۴۷ اسب‌بخاری و ۲۱۰ نیوتن‌متری دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *