قطعات خودرو

معرفی R 12 NineT رودستر به مناسبت صد سالگی بی ام و موتوراد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، با صدسالگی زیربرند تولیدکننده موتورسیکلت بی‌ام‌و، «موتوراد»، این برند تصمیم گرفته تا مدلی خاص را به‌عنوان هدیه تولد خود در تعداد محدود روانه بازار کند.برند موتورسیکلت بی‌ام‌و، موتوراد، تصمیم گرفت با صدسالگی برند خود یک نسخه‌یا تولیدمحدود از یک موتورسیکلت خود را روانه بازار کند: R 12 nineT. این دستگاه که خود نمونه‌ای بهبودیافته از مدل محبوب R nineT ده ساله به شمار می‌رود.

 

این موتورسیکلت بخش‌های دوست‌داشتنی بسیاری چون سیستم هوا و روغن‌خنک دارد که سازنده باوجود قوانین سختگیرانه انتشارات آلاینده همچنان آن‌ها را حفظ کرده است. بی‌ام‌و هنوز اطلاعات چندانی را درباره موتور باکسر R 12 nineT منتشر نکرده و به اعلام این موضوع که از اگزوز و جعبه هوای باطراحی‌شده استفاده می‌کند، بسنده کرده است. این موتور حجمی برابر ۱۲۰۰ سی‌سی دارد و از لحاظ ظاهری مشخص می‌شود که فاقد ورودی هوا مشهود کنار باک سوخت است. از دیگر بخش‌های ظاهری تغییریافته این دستگاه می‌توان به سرسوپاپ‌های بازطراحی‌شده و تعدادی از قطعات کوچک موتور اشاره کرد.

R 12 nineT همچنان از کمک‌فنرهای سابق در جلو و بازوی دوسویه نگه‌دارنده چرخ «پارالِوِر» در عقب استفاده می‌کند که میزبان چرخ‌های ۱۷ اینچی سفارشی است. کالیپرهای ترمز برمبو از نوع تک بلوکی و چهار پیستونی هستند که به‌صورت دوگانه و شعاعی نصب شده و به نوار ترمزهای فولادی متصل شده‌اند.

در نهایت اما باید اذعان کرد که بیشترین تغییرات ظاهری هستند. نمونه قدیمی این موتور همچنان محصولی جذاب به نظر می‌رسد اما بیش‌ازآنکه ظاهری سنتی داشته باشد از خطوط تیز در طراحی آن استفاده شده است. طراحان بی‌ام‌و در ساخت سقف موتور باکسر R 12 nineT از منحنی صاف‌تری استفاده کرده‌اند و به‌این ترتیب بدنه‌ای جدید را برای این دستگاه فراهم آورده است. سرطراح موتوراد، ادگارد هینریچ، می‌گوید:

خالص‌ترین زبان طراحی با خط واضح باک/ صندلی/ عقب ممکن شده است که به آن فرم سنتی یک R90 دهه ۷۰ را می‌دهد. در نگاه نخست، خود باک شبیه به یک نمونه بی‌ام‌و باکسر‌ کلاسیک است که از انحنایی متداول در لبه‌های پایینی استفاده می‌کند.

باک R 12 nineT به‌گونه‌ای طراحی شده تا یادآور بی‌ام‌و R100R کلاسیک و به‌یاد ماندنی باشد. پوشش‌های جانبی این موتورسیکلت نیز حس کلاسیک بیشتری را در مقایسه با سایر مدل‌ها به بیننده القا می‌کند. صندلی، دم موتورسیکلت و خطوط پنهان‌کننده ساب‌فریم نیز تازه هستند. همان‌گونه حرف‌های طراح این محصول مشخص می‌کند، بی‌ام‌و به‌دنبال طراحی یک موتورسیکلت با ایجاد حس کلاسیک و طراحی خالص بوده است. این دستگاه به‌لطف بهره‌وری از فناوری مدرن و به‌روز از R nineT بهتر است.

جزئیات چشمگیر و حتی نه‌چندان مهم دیگری نیز در این دستگاه به‌روزرسانی شده‌اند تا هویت مجزایی به آن بدهند؛ از این میان می‌توان به طراحی تازه و به‌روز چراغ‌های این موتورسیکلت اشاره کرد. راحتی سفارشی‌سازی یکی از اولویت‌های اصلی در تولید این محصول است. به نظر می‌رسد که شاسی این دستگاه بازطراحی شده است اما بی‌ام‌و همچنان از یک ساب‌فریم با اتصال‌های پیچی استفاده کرده است تا به این ترتیب امکان بهبود قطعه راحت‌تر شود. چراغ‌های LED این‌بار بخشی از صندلی هستند و از صفحه پلاک جدا شده‌اند.

بی‌ام‌و قصد دارد مجموعه‌ای لوازم جانبی را نیز برای این موتورسیکلت جذاب معرفی کند بنابراین تا زمان معرفی آن‌ها از انتشار قیمت رسمی و نهایی، قدرت خروجی و وزن این موتورسیکلت خودداری خواهد کرد. باواریایی‌ها هنوز درباره ارائه نسخه‌های شهری G یا S سخنی به میان نیاورده‌اند. نظر شما درباره این موتورسیکلت و ظاهر کلاسیک آن چیست؟

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است