قطعات خودرو

ملاقات آخرین لامبورگینی اونتادور با میورا رودستر تک ساخت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، اوایل سال جاری در حادثهٔ آتش‌سوزی کشتی حامل خودروهای گروه فولکس‌واگن، پانزده دستگاه لامبورگینی اونتادور نابود شدند. این‌ها آخرین نمونه‌های اونتادور بودند و بنابراین لامبورگینی راهی جز ساخت دوبارهٔ همهٔ آن‌ها نداشت. این کار انجام گرفت و سرانجام در اواخر ماه گذشته، آخرین اونتادور از خط تولید خارج شد. یک اولتیمائه رودستر که توسط بخش سفارشی‌سازی Ad Personam لامبورگینی ساخته شده، پایان‌بخش خط تولید اونتادور در کارخانهٔ ایتالیا بود و حالا این سوپرکار منحصربه‌فرد با خودرویی که از آن الهام گرفته ملاقات کرده است.

 

این خودرو یک میورا رودستر تک ساخت است که توسط برتونه طراحی شده و برای اولین بار در آوریل سال ۱۹۶۸ در نمایشگاه خودروی بروکسل رونمایی شد اما هیچ‌گاه روی خط تولید نرفت. حال آخرین اونتادور با رنگ سفارشی Azzuro Flake رنگ‌آمیزی شده که مشابه این میورای منحصربه‌فرد است. این اونتادور همچنین تریم نقره‌ای مات در قسمت‌های پایینی بدنه را هم از جد خود به ارث برده است.

همین داستان در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز شاهد تودوزی چرمی با ترکیب رنگ مشابه میورای مذکور هستیم. همچنین روی داشبورد که با آلکانترا پوشیده شده نیز نشان میورا نقش بسته است. همین نشان در انتهای رکاب خودرو هم به چشم می‌خورد.

 

اما اگر برایتان این سؤال پیش آمده که برای این میورا رودستر بی‌نظیر جه اتفاقی افتاد باید بگوییم که این خودرو به سازمان بین‌المللی تحقیقات سرب و روی فروخته شد و مالک جدید تمام قطعات قابل تعویض آن را با نمونه‌های ساخته شده از سرب یا روی جایگزین کرد. این خودرو همچنین در بیرون با رنگ سبز زیتونی رنگ‌آمیزی شد و کابین آن‌هم سبزرنگ شد. این خودرو به‌عنوان یک ویترین عمل می‌کرد و برای اهداف تبلیغاتی در سراسر جهان مورداستفاده قرار گرفت.

 

سپس این میورای تک ساخت چند بار دست‌به‌دست شد و در سال ۲۰۰۸ هنگامی‌که به‌صورت کاملاً بازسازی‌شده در فستیوال پبل بیچ به نمایش درآمد، به شکل اولیهٔ خود درآمد و در کلاس لامبورگینی مقام دوم را کسب کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *