قطعات خودرو

ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به شهر امنیتی بیدایهه چین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، یک مقام پلیس محلی به رویترز گفت که از ۱ ژوئیه خودروهای تسلا اجازه ورود به این منطقه را نخواهند داشت. این مقام محلی دلیل رسمی برای این تصمیم مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای آمریکایی ارائه نکرد، اما گفت که مربوط به “امنیت ملی” بوده است.

اگرچه این شهر هنوز اعلامیه رسمی را در این باره منتشر نکرده است، اما احتمالاً به زودی آن را منتشر خواهد کرد. این موضوع پس از انتشار ویدیوهایی درباره اجازه ندادن پلیس به خودروهای تسلا برای ورود به این منطقه مشخص شد.

دولت چین معمولاً تاریخ جلسات محرمانه خود در بیدایهه را اعلام نمی‌کند. این نشست‌ها معمولاً در تابستان در این شهر ساحلی در شرق پکن برگزار می‌شوند.

این گزارش‌ها تنها چند هفته پس از ممنوعیت تردد خودروهای تسلا در خیابان‌های خاصی از شهر چنگدو منتشر شده است. دلیل منع تردد در آن زمان بازدید رسمی شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین از این شهر در اوایل ماه ژوئن بود.

سال گذشته، خودروهای تسلا به دلیل نگرانی‌های امنیتی در رابطه با دوربین‌های نصب‌شده روی آن‌ها از ورود به مجتمع‌های نظامی چین منع شدند. در آن زمان، ایلان ماسک گفت که محصولات این شرکت برای جاسوسی در چین و جاهای دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. مدتی بعد تسلا اعلام کرد که تمام داده‌های ثبت‌شده توسط خودروهای فروخته‌شده در چین در داخل همان کشور ذخیره می‌شوند.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این شرکت است و بخش زیادی از محصولات تسلا در این کشور تولید می‌شوند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *