قطعات خودرو

بهترین موتور چهارسیلندر ساخته شده تاکنون را بشناسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، برای چند دهه متوالی موتورهای خورجینی 12 سیلندر، 10 سیلندر و 8 سیلندر سلاطین بی چون و چرای دنیای خودروسازی بودند اما در همین زمان تعداد زیادی از خودروهای معمولی با موتورهای چهارسیلندر در اختیار مردم قرار گرفتند.

به گفته موسسه آمریکایی جی دی پاور، نیمی از خودروهای فروخته شده در بازار ایالات متحده طی سال 2020 میلادی به موتورهای چهارسیلندر مجهز بودند. با توجه به سختگیرانه شدن قوانین آلایندگی و افزایش راندمان موتورها با استفاده از توربوشارژر، امروزه می‌توانید شورولت سیلورادو، فورد موستانگ و پورشه 718 باکستر را با موتور چهار سیلندر خریداری کنید، در حالی‌که مدت کوتاهی پیش از آن چنین خودروهایی تنها با موتورهای حجیم به دست مشتریان می‌رسیدند.

موتورهای چهارسیلندر امروزی یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای ساخته شده در طول تاریخ صنعت خودروسازی هستند. این موتورها به لطف سیستم‌های توربوشارژر، سوپرشارژر و تزریق مستقیم سوخت، قدرت بیشتری نسبت به یک موتور V6 تنفس طبیعی تولید می‌کنند.

با این حال تنها خودروهای جدید نیستند که از مزیت موتورهای چهارسیلندر خوش ساخت بهره می‌برند. برای مثال نیسان 240SX که طی دهه 1990 به تولید می‌رسید، از موتور چهار سیلندر خوشنام و قدرتمند SR20DET استفاده می‌کرد.

یکی دیگر از پیشرانه‌های چهارسیلندر مشهور جهان، موتور 4G63 میتسوبیشی است. این پیشرانه در میتسوبیشی لنسر اوولوشن و میتسوبیشی اکلیپس GSX استفاده شد و با تولید 350 اسب‌بخار قدرت، یکی از کارآمدترین پیشرانه‌های چهارسیلندر تاریخ محسوب می‌شود. هوندا S2000 نیز به پیشرانه‌ای مجهز شده بود که قدرت دستیابی به 9000 دور بر دقیقه را داشت. با بررسی تاریخچه پیشرانه‌های چهارسیلندر تاریخ‌ساز، به نخستین خودرو تولید انبوه جهان یعنی فورد مدل T می‌رسیم. این خودرو به پیشرانه چهارسیلندر با 20 اسب‌بخار قدرت مجهز بود که موتوری پیشگام و قدرتمند در زمان خودش محسوب می‌شد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است