قطعات خودرو

موسس شرکت نیکولا با دروغ گفتن به سرمایه‌گذاران میلیاردر شده است!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، یکی از دادستان‌های دخیل در فرایند محاکمه موسس شرکت نیکولا اظهار داشت این تاجر زبردست فقط با دروغ گفتن به سرمایه‌گذاران میلیاردر شده است. ترِوور میلتون به دو فقره کلاهبرداری در زمینه اوراق بهادار متهم شده هرچند خودش را بی‌گناه می‌داند.

 

دادستان‌ها مدعی هستند او از نوامبر ۲۰۱۹ به دنبال فریب دادن سرمایه‌گذاران درباره تکنولوژی‌های نیکولا بود و این کار را تا زمان ترک پست خود در شرکت یعنی سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه داده است. نیکولاس روس دستیار دادستان آمریکا می‌گوید:

 

 

میلتون دروغ‌های زیادی گفت تا سرمایه‌گذاران بیچاره را برای خرید سهام شرکتش فریب دهد. به خاطر همین اقدامات و دروغ‌ها بود که سرمایه‌گذاران گرفتار وعده‌های میلتون شدند و او یک شبه به میلیاردر تبدیل شد.

گفته می‌شود این تاجر ۴۰ ساله درباره پیشرفت‌های نیکولا در زمینه تکنولوژی‌های هیدروژنی و الکتریکی دروغ گفته است. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، مقامات قضائی آمریکا ادعا می‌کنند بیانیه‌های میلتون در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاران خرد را هدف گرفته بود، افرادی که پس از باور داشتن این ادعاها و در زمان همه‌گیری کرونا در شرکت نیکولا سرمایه‌گذاری کردند.

 

رویترز می‌گوید در ماه دسامبر نیکولا با پرداخت ۱۲۵ میلیون دلار برای حل‌وفصل ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موافقت کرده است. این کمیسیون اظهار داشت میلتون سرمایه‌گذاران را با دروغ‌هایی درباره تکنولوژی‌ها، محصولات و چشم‌انداز شرکت نیکولا فریب داده است.

 

اما مارک موکازی وکیل موسس شرکت نیکولا می‌گوید موکلش فقط دید خود درباره آینده صنعت خودرو را بیان داشته و سرمایه‌گذاران را گمراه نکرده است. او همچنین ویدئویی را هدف گرفت که توسط دادستان‌ها به نمایش درآمده بود. در این فیلم یک کامیون نیکولا دیده می‌شود که ظاهراً خودش حرکت می‌کند اما در واقع در سرازیری یک تپه به پایین می‌آید. موکازی درحالی‌که این پرونده را سرشار از تحریف و اطلاعات نادرست می‌خواند اظهار داشت:

 

تا جایی که من می‌دانم، استفاده از جلوه‌های ویژه در آگهی‌های تجاری خودروها جرم فدرال نیست.

نیکولا تاکنون بیش از ۲۰ میلیون دلار را صرف دفاع از میلتون در برابر اتهامات وارده کرده است. نیکولا از زمان تاسیس تاکنون درگیر حاشیه های بسیاری بوده که از جمله آنها می توان به شکست حقوقی در برابر تسلا و همچنین لغو قراردادهای این شرکت با سایر خودروسازان اشاره داشت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *