قطعات خودرو

مگان الکتریکی ای-تک رسما معرفی شد

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش خبر تولید مگان کراس اوور الکتریکی را منتشر کردیم، اکنون شرکت خودروسازی رنو رسما آن را معرفی و جزئیات فنی آن را در دسترس قرار داده است. مگان یکی از محصولات پر طرفدار این خودروساز فرانسوی بوده که از سال ۱۹۹۵ به خط تولید راه یافت. باتوجه به تمایل بازار برای خرید محصولات کراس اوور، این خودروساز تصمیم گرفت که نسل جدید مگان را در قامت کراس اوور به بازار عرضه کند.

مگان الکتریکی ای-تک رسما معرفی شد

کراس اوور جدید رنو با نام کامل مگان ای-تک الکتریکی به بازار معرفی شده است، مگان با وزن ۱۶۲۴ کیلوگرم روی پلت‌فرم مدولار CMF-EV برقی که برگرفته از نیسان آریا بوده، تولید شده است

این کراس اوور جدید رنو با نام کامل مگان ای-تک الکتریکی به بازار معرفی شده است، مگان با وزن ۱۶۲۴ کیلوگرم روی پلت‌فرم مدولار CMF-EV برقی که برگرفته از نیسان آریا است، تولید شده است. این خودرو ۴.۲۱ متر طول با فاصله محوری ۲.۷ متر دارد، این موضوع بیانگر رشد ابعادی مگان نسبت به سایر کلاس‌های عرضه شده دارد. مهندسان برای طراحی یک کابین راحت این خودرو را تا این مقدار بزرگ طراحی کردند. لاستیک‌های تعبیه شده برای این نسل از مگان ۲۰ اینچی بوده که ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهد. در طراحی بدنه این خودرو الکتریکی برای بهبود آیرودینامیک دستگیره‌ درهای جلو به صورت عادی و دستگیره درهای عقب به صورت مخفی طراحی شده است. مگان ای-تک نخستین خودرو تولید انبوه رنو است که با لوگو جدید و مجهز به سیستم عامل یکپارچه سازی هوشمند وارد بازار می‌شود. این سیستم عامل تا پیش از تولید این محصول روی کانسپت سوپرمینی رنو نصب بوده است.

مگان الکتریکی ای-تک رسما معرفی شد

در طراحی مگان ای-تک الگو برداری از کانسپت مگان ای-ویژن که سال گذشته معرفی شده بود، استفاده شده است. برای تولید این خودرو به جای استفاده از آینه، از دوربین‌ها طرفین خودرو استفاده شده که گستره دید را افزایش دهد. طراحان رنو سعی کردند طراحی ظاهری این خودرو مشابه محصولات بنزینی و دیزلی باشد، برهمین اساس طراحی داخلی آن نیز براساس محصولات الکتریکی ساخته شده است. به طور مثال داشبورد این خودرو تمام دیجیتالی و OpenR طراحی و تعبیه شده است.

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده تمام اطلاعات دینامیکی، حرکتی و فنی را در کنار آیتم‌های سرگرمی به نمایش در می‌آورد. این نمایشگر لمسی و کاملا شفاف تولید شده است، به گفته رنو هرآنچه که از یک خودرو سدان درجه یک انتظار دارید، در مگان کراس اوور می‌توانید پیدا کنید.

مگان ای-تک در رنگ بندی متعدد به بازار خواهد آمد، این محصول نه تنها دوست دار محیط زیست بوده بلکه از مواد اولیه تمام بازیافتی تولید شده است،این خودرو پس از اسقاط ۹۵ درصد قابلیت بازیافت دارد

مگان ای-تک در رنگ بندی به غیر طیف سبز به بازار خواهد آمد، این محصول نه تنها دوست دار محیط زیست بوده بلکه از مواد اولیه تمام بازیافتی تولید شده است. حتی برخی از قسمت‌های داشبورد مانند اجزای خطوط کنسول، از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است. این خودرو پس از اسقاط ۹۵ درصد قابلیت بازیافت دارد.

مگان ای-تک مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده که در نسخه‌های ۲۱۸ اسب‌بخاری و ۳۰۰ نیوتن متری نیز به سفارش مشتریان قابل عرضه است. صفر تا صد این کراس اوور ۷.۴ ثانیه بوده گه حداکثر سرعت آن ۲۵۷ کیلومتر در ساعت است. موتورهای الکتریکی از یک باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند که براساس استاندارد WLTP با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را می‌تواند پیمایش کند. باتری تعبیه شده در این خودرو هشت سال گارانتی داشته که در صورت خرابی شرکت رنو آن را رایگان تعویض خواهد کرد.

مگان الکتریکی ای-تک رسما معرفی شد

مگان ای-تک الکتریک در هفته جاری برای نمایشگاه خودرویی مونیخ اعزام و رونمایی خواهد شد. شرکت خودروسازی رنو از فوریه سال ۲۰۲۲ این کراس اوور را به بازار عرضه خواهد کرد

زمان شارژ کامل این باتری با ولتاژ ۲۲ کیلو واتی جریان متناوب یا ۱۳۰ کیلو واتی جریان مستقیم، هشت ساعت زمان نیاز دارد. مگان ای-تک الکتریک در هفته جاری برای نمایشگاه خودرویی مونیخ اعزام و رونمایی خواهد شد. شرکت خودروسازی رنو از فوریه سال ۲۰۲۲ این کراس اوور را به بازار عرضه خواهد کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است