قطعات خودرو

20درصد ناوگان اتوبوسرانی جام‌جهانی 2022 سبز شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،قطر به‌عنوان نخستین کشوری که قرار است از خاورمیانه میزبان دوره بعد مسابقات جام‌جهانی باشد، برنامه‌های بسیاری را برای برگزاری این تورنمنت اعلام کرده است. این کشور در نظر دارد طی مسابقات جام‌جهانی 2022 راه‌حل‌هایی را برای برخورداری از حمل‌ونقل ایمن، قابل‌اعتماد و در دسترس ارائه کند. علاوه بر این، این کشور مجموعه‌ای از پروژه‌های پایدار را اجرا کرده است که اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد و مزایای ماندگار متعددی را ارائه ‌کند. به مناسبت روز زمین در سال 2021، قطر از پروژه‌هایی رونمایی کرد که به کاهش ردپای کربن در این کشور کمک و قطر را به هدف خود برای برگزاری نخستین جام جهانی بدون کربن نزدیک می‌کند. ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به ناوگان اتوبوسرانی یا ناوگان‌ حمل‌ونقل پاک این کشور اشاره کرد که در همکاری با یکی از اتوبوس‌سازان چینی 20درصد این ناوگان، مجهز به اتوبوس‌های الکتریکی شده است.

شارژ 741 الکتروباس با پنل‌های خورشیدی

ناوگان اتوبوسرانی جدید همچنین زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی قطر را تقویت می‌کند. حدود 20درصد اتوبوس‌ها برقی هستند و مابقی گازوئیل با استاندارد آلایندگی یورو5 که آلایندگی بسیار کمتری نسبت‌به وسایل نقلیه عمومی دارند.

قطر همچنین در حال برنامه‌ریزی برای معرفی سیستم حمل‌ونقل سریع اتوبوس برقی نوآورانه، مدرن و سازگار با محیط‌زیست است.

brt که برای افزایش ظرفیت مسافر در مقایسه با اتوبوس‌های سنتی طراحی شده است، یک سیستم بدون ریل است که اساسا یک تلاقی بین اتوبوس و تراموا محسوب می‌شود.

علاوه بر این شهر تازه‌تاسیس لوسیل در نزدیکی قطر به یکی از بزرگ‌ترین مخازنی در جهان تبدیل خواهد شد که در آن برق موردنیاز برای شارژ اتوبوس توسط پنل‌های خورشیدی تولید می‌شود.

اتوبوس‌های برقی که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند. بنابراین در قطر 2022 این ناوگان جایگزین اتوبوس‌های قدیمی خواهد شد و پایداری اتوبوس‌های مدرن و سبز را تضمین خواهد کرد.

برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی قطر در جام‌جهانی 2022، 741دستگاه از اتوبوس‌های الکتریکی تولیدشده در چین از طریق دریا به این کشور فرستاده شد. اتوبوس‌های الکتریکی تولیدشده توسط یوتونگ چین، پیش از آن‌که به قطر ارسال شوند، مورد بررسی قرار گرفتند.

کاهش رد پای کربن با استفاده از اتوبوس‌ و مترو

از سوی دیگر حمل‌ونقل عمومی انبوه به هواداران کمک می‌کند تا در طول جام جهانی جابه‌جا شوند. مترو جدید دوحه، علاوه بر خدمات تراموا و اتوبوس به هواداران کمک می‌کند تا به‌طور یکپارچه بین هتل‌ها، استادیوم‌ها و جاذبه‌های گردشگری سفر کنند.

این مترو مستقیما فرودگاه را به پنج استادیوم قطر متصل می‌کند و سایر مکان‌های مسابقات از طریق ترکیبی از خدمات مترو و اتوبوس قابل دسترس هستند.

سیستم مترو کارآمد، برقی است و از سیستم‌های احیاکننده بهره می‌برد که به کاهش ردپای کربن کمک می‌کند.

حذف پروازهای داخلی و کاهش آلاینده‌ها

قطر هم‌زمان با میزبانی نخستین جام‌جهانی در خاورمیانه و جهان عرب، فشرده‌ترین دوره مسابقات را در تاریخ معاصر برگزار خواهد کرد. 64 مسابقه طی 28 روز در شرایطی برگزار می‌شوند که فاصله استادیوم‌ها تنها 75 کیلومتر است. یکی از مهم‌ترین مزایای این شرایط آن است که پروازهای داخلی در این کشور طی برگزاری مسابقات حذف می‌شوند و آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از پروازهای داخلی از بین می‌رود. ثانی الزرا، مدیر حمل‌ونقلی کشور گفت: «استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل دوستدار محیط زیست مانند مترو دوحه، ترامواهای سبک و اتوبوس‌های کم‌مصرف، انتشار کلی کربن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و با توجه به این که قطر 2022 یک تورنمنت جمع و جور است، هوادارانی که در سال 2022 وارد این کشور می‌شوند، تنها یک سفر هوایی برگشت خواهند داشت که به‌طور قابل‌توجهی انتشار کربن را در مقایسه با تورنمنت‌های قبلی کاهش می‌دهد.

افزایش 200 تا 500 موردی نقاط شارژ خودرو

قطر همچنین برنامه‌های خود را برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی افزایش می‌دهد. یکی از شرکت‌هایی که با این کشور همکاری می‌کند، در نظر دارد تا زمان برگزاری این مسابقات، 200 تا 500 نقطه شارپ برای خودروهای برقی ایجادکند. آن‌ها در مکان‌های استراتژک ازجمله مراکز خرید، مناطق مسکونی، استادیومها، پارک‌ها و ادارات دولتی مستقر هستند. در حالی که مردم به خودروهای برقی عادت می‌کنند، قطر نیز ناوگان بزرگی از اسکوترها و دوچرخه‌های برقی را معرفی کرده که مردم می‌توانند کرایه کنند. این اسکوترها در مکان‌های درنظرگرفته شده برای پیاده‌روی در دسترس هستند و به طرفداران اجازه می‌دهند از شرایط آب‌وهوایی ملایم مورد انتظار در طول مسابقات لذت ببرند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است