قطعات خودرو

نسخه روسی تیگو 8 پرومکس چه تفاوتی با نسخه ایرانی آن دارد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، ایران و روسیه بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای صادراتی چری در منطقه آسیا و اروپا هستند. به همین دلیل این شرکت انواع مختلفی از محصولات خود را در این دو کشور عرضه کرده است. تحریم‌های صنایع خودروسازی ایران و روسیه نیز به چری کمک کرد تا طی مدت کوتاهی جایگزین برندهای شناخته شده در این کشورها شود. یکی از جدیدترین محصولات چری برای بازار ایران و روسیه، چری تیگو 8 پرومکس است که البته در ایران با برند فونیکس عرضه می‌شود.

 

بزرگترین تفاوت نسخه‌های عرضه شده از تیگو هشت پرومکس در ایران و روسیه، به نحوه ساخت آن‌ها باز می‌گردد. نسخه‌های ایرانی در خط تولید مدیران خودرو واقع در بم مونتاژ می‌شوند تا با لوگو فونیکس به دست مشتریان برسند. در سوی دیگر اما نسخه‌های روسی وارداتی هستند و توسط کارخانه چری در چین ساخته شده‌اند.

 

تیگو 8 پرومکس بازار روسیه

 

همان‌گونه که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نحوه آرایش چراغ‌های عقب تیگو 8 پرومکس روسی و ایرانی تفاوت دارد. تیگو 8 پرومکس روسی از چراغ‌های عقب به هم پیوسته در نمای عقب بهره می‌برد که ظاهر آن را تا حدودی شبیه تیگو 7 پرو جلوه می‌دهند. در سوی مقابل نسخه ایرانی فونیکس تیگو هشت پرومکس که در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد، چراغ‌هایی به سبک تیگو 8 پرو دارد که البته با گرافیک جدیدی مزین شده‌اند. چراغ‌های نسخه ایرانی در بخش عقب به صورت جداگانه از یکدیگر قرار دارد و درون آن از الگوهای کریستالی خاکستری رنگ استفاده شده است.

 

 

علاوه بر طراحی قسمت عقب، برخی جزئیات در طراحی داخلی تیگو هشت پرومکس روسی نیز متفاوت از نسخه ایرانی هستند. طراحی کنسول وسط نسخه روسی به آریزو 6 پرو و تیگو 7 پرو شباهت دارد، در حالی که نسخه ایرانی از سبک طراحی تیگو 8 پرو استفاده می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *