قطعات خودرو

نسل جدید هیوندای سوناتا ساخته نخواهد شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بنابر اطلاعات موجود، تقضا برای مدل فعلی سوناتا کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده؛ ضمن اینکه شرکت سازنده نیز علاقه‌مند تولید نسخه‌ی برقی است.

هیوندای سوناتا 1985

اولین نسل هیوندای سوناتا سال ۱۹۸۵ رونمایی شد. هدف از تولید این خودرو، پاسخ به نیاز بازار داخلی کره جنوبی بود؛ اما از نسل دوم، رقابت با سدان‌های خانوادگی ساخت ژاپن مثل تویوتا کرونا (کمری امروزی) و هوندا آکورد را همزمان با صادرات به امریکا پی گرفت. سوناتا هم‌اکنون با نسل هشتم در کشورهای کره جنوبی، امریکا، چین و پاکستان مونتاژ می‌شود. این خودرو، همراه پلتفرم مشترک با کیا اپتیما، نسخه‌های متنوع بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبرید و دوگانه‌سوز LPG دارد.

هیوندای سوناتا 2022

رسانه‌های صنعتی کشور کره جنوبی به تازگی اعلام کرده‌اند که شرکت هیوندای، درحال تغییر خطوط تولید سوناتا برای عرضه‌ی خودروهای الکتریکی است. غول خودروسازی کره، تلاش می‌کند تا از سال ۲۰۴۰، فقط مدل‌های تمام برقی تولید کند و از هم‌اکنون، توسعه‌ی پیشرانه‌های بنزینی را متوقف کرده است. شرکت هیوندای در یک بیانیه‌ی رسمی، طراحی و ساخت نسل نهم سوناتا به نام پروژه‌ی DN9 را منتفی دانست.

باتوجه به کاهش تقاضا برای سوناتا در سال‌های اخیر، تولید نسل نهم برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده بود. این خودرو برای بازار کره جنوبی، قدیمی‌ترین مدل درحال تولید هیوندای محسوب می‌شود؛ درحالی‌که النترا (آوانته) در بازار خارج از کره، سابقه‌ی بیشتری نسبت به سوناتا دارد.

هیوندای سوناتا 2022 جدید

فروش بالا در امریکا، یکی از مهم‌ترین اهداف مورد توجه هیوندای برای سوناتا بود؛ اما این خودرو هرگز نتوانست تهدیدی برای تویوتا کمری و هوندا آکورد باشد. بیشترین فروش این خودرو در امریکا، با تعداد ۲۱۷ هزار دستگاه سال ۲۰۱۴ ثبت شد؛ درحالی‌که سال ۲۰۲۱، مجموع خرید سوناتا در امریکا ۸۳,۴۳۴  دستگاه بود.

از سویی دیگر، هیوندای آیونیک فایو در کلاس هاچبک تمام برقی، به موفقیت تجاری رسیده است. شرکت سازنده به زودی مدل‌های جدید را با نام آیونیک ۶ و  آیونیک ۷ در کلاس سدان معرفی خواهد کرد. همچنین، نسخه‌ی فیس‌لیفت این خودرو اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد؛ درحالی‌که زمان توقف تولید این خودرو هنوز مشخص نیست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *