قطعات خودرو

نسل دوم کراس اوور جیلی اطلس وارد بازار روسیه می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، جیلی به تازگی موفق به اخذ گواهی VTA جهت عرضه نسل دوم کراس اوور اطلس در روسیه شده است، هرچند تاریخ دقیق برای فروش این محصول هنوز مشخص نیست.

 

نسل دوم جیلی اطلس یا همان Atlas L در اوت سال ۲۰۲۲ روانه بازار چین شد. نسخه جدید اطلس روی پلتفرم ماژولار CMA ولوو ساخته شده و علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، از همه لحاظ نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است.

 

کراس اوور اطلس، مشخصه‌های طراحی متعددی را از کانسپت ویژن استاربرست ۲۰۲۱ به ارث برده ‌که از جمله آن‌ها می‌توان به فرم چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. چراغ‌های جلو از فاصله دور شبیه به حرف روسی P (п) هستند. چراغ‌های گوشه‌دار عقب نیز به واسطه نوار LED هماهنگی جالبی با چراغ‌های جلو پیدا کرده‌اند.

 

نمای مقابل اطلس L

 

در کابین اطلس جدید، امکاناتی همچون نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۳.۲۵ اینچی یافت می‌شود که به صورت عمودی در وسط داشبورد جاسازی شده و امتداد آن به کنسول مرکزی می‌رسد. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تمام دیجیتال پشت فرمان، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهند. طراحی صندلی‌ها نیز تغییر یافته و علاوه بر روکش چرمی، دارای گرم‌کن، سردکن و پشتیبان جانبی هستند. سیستم صورتی هارمن اینفینیتی با ۱۱ بلندگو، یکی دیگر از امکانات موجود در کابین است که دو بلندگوی آن در پشتی سر صندلی‌های جلو تعبیه شده‌اند.

 

داخل کابین اطلس L

 

در بازار محلی، نسل دوم جیلی اطلس در دو نسخه بنزینی و یک نسخه هیبریدی و تنها از نوع تک دیفرانسیل (FWD) به فروش می‌رسد. نسخه اول به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز بوده که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور داشته و به گیربکس ۷ سرعته رباتیک متصل است. نسخه دوم، قوای محرکه خود را از موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت کرده که ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در این نسخه نیز از گیربکس ۷ سرعته رباتیک استفاده شده است. این دو نسخه به ترتیب به ۶.۸ و ۷.۴ لیتر بنزین جهت پیمایش ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی احتیاج دارند.

 

جیلی اطلس L

 

نسخه هیبریدی، ترکیبی از یک موتور درون‌سوز سه سیلندره با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور، یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین سیستم انتقال هیبرید سه مرحله‌ای DHT است. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت، تنها ۴.۷ لیتر است.

 

نسخه‌های بنزینی جیلی اطلس در محدوده قیمت ۱۵.۵ و ۲۰ هزار دلار قرار دارند، حال‌آنکه قیمت نسخه هیبریدی بین ۲۰ الی ۲۲ هزار دلار است. در هنگام عرضه به بازار، می‌توان حداقل قیمت ۳ میلیون روبل را برای نسخه بنزینی و ۴.۲ میلیون روبل را برای نسخه هیبریدی تخمین زد. ظاهرا بازار روسیه نیز از لحاظ دو برابر کردن قیمت، تفاوت چندانی با بازار ایران ندارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *