عباس علی‌آبادی در نشست مسوولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور، در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار کرد: الگوی استانداردهای ٨۵گانه خودروها را تکلیف کرده‌ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارآیی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است و به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم‌ها محکم برداشته می‌شود که به‌زودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود. وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره واردات خودروی کارکرده گفت: در خصوص واردات روزی که وارد وزارت خانه شدیم بلافاصله پس از ابلاغ قانون نسبت به تهیه آیین‌نامه اقدام کرده و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا اساسا موضوع خودرو از حوزه دغدغه‌های فردی و اجتماعی مردم خارج شود.

 

 

با حرکت به سمت ایجاد تراز و تعادل عرضه و تقاضا، [می‌توانیم] همچون چند ماه گذشته شاهد کاهش التهابات و تلاطم‌های این حوزه باشیم.

 

علی‌آبادی تاکید کرد: نکته مهم در این مورد، نگرانی‌‌ها در خصوص امکان ایجاد اثرات منفی ارزی بود که با اتخاذ تدابیر مناسب، در تلاش برای رفع موانع و تسریع در واردات، همزمان با تقویت تولید داخلی و حرکت به سمت برقی‌سازی ناوگان هستیم. وی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص وضعیت خودروهای برقی بیان کرد: زیرساخت خودروی برقی در کشور وجود دارد و اکنون ١۵ ایستگاه شارژ در تهران و ١٠٠ ایستگاه در کشور نصب شده و تا پایان سال تعداد دستگاه‌های شارژ را به پنج‌هزار دستگاه شارژر می‌رسانیم.

 

وی عنوان کرد: خیران نیز اعلام آمادگی برای نصب ایستگاه‌های شارژ در محورها و جاده‌ها کرده‌اند.  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توسعه خودروهای برقی گفت: این خودروها از نظر مصرف انرژی به‌صرفه و از لحاظ زیست‌محیطی مورد تاکید هستند و از دو دهه پیش بشر به موضوع برقی‌سازی خودروها پرداخت و اکنون در بسیاری از کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. به گفته وی، تا پایان سال زیرساخت‌های شارژ ٢٠٠ تا ٣٠٠هزار تاکسی فراهم می‌شود. وزیر صمت تاکید کرد: به طور کلی من معتقد هستم نگرانی مردم بابت خودرو بی‌مورد است؛ ما سیاست‌هایی در این زمینه پیش بینی کردیم که به‌موقع آنها را اعلام خواهیم کرد.