قطعات خودرو

نظم و دیسیپلین خاص، پاساژ ربیعی را زبانزد مجتمع‌های تجاری کرده است

زنبقی فعال بازار لوازم یدکی، رسته قطعات ماشین‌ آلات راهسازی

درگفتگو با «یدک رسانه»:

به اعتقاد‌زنبقی‌فعال بازار لوازم یدکی ماشین‌های راهسازی، نظم و دیسیپلین خاص پاساژ ربیعی را در کمترین پاساژی در تهران می‌توان مشاهده کرد.این نظم وترتیب درکنار جو دوستانه همکاران، مجتمع ربیعی را تبدیل به یکی ازبهترین مراکز تجاری صنف لوازم یدکی تهران کرده است.

لطفا در سابقه کارتان بگوئید:

سال 1362درشرکت هاماراگ استخدام شدم. بعدها سپاه پاسداران مسئولیت آنجا را برعهده گرفت ونام شرکت خیبر شد. من در آن شرکت تعمیرکار بودم و حدود ۸ سال در شرکت خیبر کار کردم. پس از آن به مدت 8 سال درشرکت “همکارماشین” نمایندگی کاترپیلار مشغول به کارشدم بعد به شرکت “محورماشین” نمایندگی کوماتسو رفتم. سپس وارد بازار لوازم یدکی شدم و از سال 1376در پاساژ ربیعی کارمی‌کنم.

آینده بازار را چطور می‌بینید؟

همه ما درجریان شرایط جامعه هستیم بنابراین  نمی‌توان پیش‌بینی درستی در مورد آینده بازار ارائه داد. به عنوان مثال یکی ازمسئولان درتلویزیون اظهارنظری می‌کند که باعث بالا رفتن یا پایین آمدن نرخ ارز می‌شود بنابراین نمی‌شود روند خاصی را برای آینده بازار متصورشد و بستگی به رفتارها و نظرات مسئولان و سیاستگذاری‌های مسئولان و ارتباطات خارجی کشور با کشورهای دیگر دارد.

آیا تولید داخلی در رسته شما امکان پذیر است؟

 بله؛ به شرطی که شرایط اجازه دهد و مواد اولیه دست‌خوش تغییر وتحول، بالا وپایین شدن قیمت‌ها نشود. متاسفانه هزینه‌های جانبی تولید را به چالش کشیده است. به اعتقاد من امکان تولید محصولات و قطعات مورد نیاز با کیفیت بسیار بالا درکشور وجود دارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی کمتر کسی سرلغ تولید می رود.

ترکیب مشتریان شما چگونه است؟

تا جایی که بتوانم با شرکت‌های دولتی کار نمی‌کنم چون آنها بد حساب هستند و حساب کتاب‌شان زیاد درست نیست. بیشتر با شرکت‌های خصوصی کارمی‌کنم.

آیا مشتریان شما با زمان قدیم تفاوتی کرده است؟

 بله؛ بالاخره شرایط نابسامان اقتصادی روی مشتریان تاثیر گذاشته است. بسیاری از آنها کمتر کارمی‌کنند. ازآنجایی که نتوانسته‌اند طلب‌هایشان را از دولت بگیرند؛ کارهایشان معمولا راکد شده و مجبوربه تعدیل نیرو شده‌اند.

به نظر شما هیئت مدیره پاساژ چه مسئولیت‌هایی را برعهده دارد؟

 بیشتر امورمربوط به گرفتن شارژ، نگه‌داری ساختمان، ارتباط  با شهرداری، اداره برق، مخابرات و… را انجام می‌دهند و بطور کلی خدمات خوبی را به اعضاء ارائه می‎دهند.

چگونه می‌توان برای پاساژ ربیعی مزیت ایجاد کرد؟

پاساژ ربیعی مجتمع بسیار خوبی است و اگربتوانیم دربحث تبلیغات فعالیت بیشتری کنیم؛ شناخته تر می‌شود. متاسفانه به دلیل ارزان بودن قیمت واحدهای تجاری درگذشته بیشتر مغازه‌ها تبدیل به انبارشده است.

اگر اوضاع و احوال کار وشرایط اقتصادی بهتر شود؛ طبعا مغازه داران ترغیب می‌شوند؛ مغازه‌ها را از حالت انبار درآورده  و فعالیت خود را آغاز کنند. در حال حاضر ۴۰ درصد مغازه‌ها در طبقه دوم این پاساژ تبدیل به انبار شده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است