قطعات خودرو

نوسازی تاکسی های فرسوده با چه خودروهایی؟| ۵ محصول با کیفیت به انتخاب «بازار»

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ به تازگی مهدی جمالی نژاد معاون عمران امور شهری و روستایی کشور، بیان کرد؛ «از ابتدای سال حدود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است. سال گذشته نیز نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار بود که ۹ هزارو ۹۳۵ تاکسی نوسازی شد. یکی از ظرفیت‌های افزایش سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی واردات خودرو با اولویت ناوگان برقی و هیبریدی است و در تلاشیم در چارچوب مصوبه دولت در خصوص واردات خودرو بتوانیم بخشی از نیاز خود را از این محل تأمین کنیم.» تا اینجا گفته معاون عمران امور شهری و روستایی کشور قابل تامل است، یعنی باید انتظار داشت که با واردات خودرو، ناوگان تاکسیرانی نیز چهره جدید به شهر خواهد داد.

هرچند که انتخاب خودرو برای ناوگان تاکسیرانی استانداردهایی دارد که در کشور نسبت به آن دقت نمی شود، اما باید این نکته را اشاره کرد که کیفیت، فضای کابین و ایمنی جز پارامترهای اصلی استاندارد مذکور است که خودروهای داخلی مانند سمند، سورن و پژو فاقد آن هستند. در ادامه به بررسی پنج خودرو مناسب برای ناوگان تاکسیرانی کشور خواهیم پرداخت:

نوسازی تاکسی های فرسوده با چه خودروهایی؟|پنج محصول با کیفیت به انتخاب «بازار»

تویوتا کمری هیبریدی یکی از خودروهای پر مصرف در ناوگان تاکسیرانی سراسر جهان است، این خودرو تمام استانداردهای ایمنی، فنی، کیفی و راحتی سرنشینان را پاس می کند

تویوتا صدر نشین جدول
تویوتا کمری هیبریدی یکی از خودروهای پر مصرف در ناوگان تاکسیرانی سراسر جهان است، این خودرو تمام استانداردهای ایمنی، فنی، کیفی و راحتی سرنشینان را پاس می کند. مصرف سوخت پایین این خودرو در کنار عمرمفید مناسب باتری سیستم هیبریدی، یکی از مزایا مهم کمری برای حضور در ناوگان تاکسیرانی است. طراحی کمری به گونه ای است که می تواند بیشترین بار مسافر و البته فضای کابین راحت را در اختیارش قرار دهد. باتوجه به اینکه بحث واردات خودروهای هیبریدی برای ناوگان تاکسیرانی مطرح است، بهترین گزینه برای انتخاب می تواند کمری باشد.

نوسازی تاکسی های فرسوده با چه خودروهایی؟|پنج محصول با کیفیت به انتخاب «بازار»

اگر سازمان تاکسیرانی در کشور بخواهد محصول بنزینی برای نوسازی ناوگان وارد کند، یکی از بهترین انتخاب ها هوندا سیویک است

هوندا در مقام دوم
اگر سازمان تاکسیرانی در کشور بخواهد محصول بنزینی برای نوسازی ناوگان وارد کند، یکی از بهترین انتخاب ها هوندا سیویک است. این خودرو به لطف پیشرانه کم حجم و البته کم مصرف، می تواند برای کلانشهرهای مانند تهران بهترین انتخاب باشد. استاندارد آلایندگی دو خودرو مذکور در این گزارش به حدی بالا است که در فصول سرد سال تاثیری در افزایش آلودگی هوا نخواهند داشت. هوندا سیویک در بازارهای جهانی شهرت خودرو قابل اعتماد را دارد، خرابی پایین و کیفیت بالا قطعات یکی از بهترین مزایایی این خودرو برای ناوگان تاکسیرانی که نیازمند محصول کم استهلاک بوده، است. طراحی این خودرو نیز به گونه ای است که مناسب مسافرین کلانشهرهای کشور است.

نوسازی تاکسی های فرسوده با چه خودروهایی؟|پنج محصول با کیفیت به انتخاب «بازار»

پریوس به دلیل داشتن فناوری هیبریدی یکی از کم استهلاک ترین محصولات تویوتا است. مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو، کاملا با اقتصاد رانندگان انطباق داشته و هزینه نگهداری آن به مراتب براساس پیمایش در سال، از خودروهای داخلی کمتر است

تویوتا پریوس جایگاه سوم
یکی دیگر از محصولات تویوتا که در اغلب شهرهای شلوغ جهان به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرد، پریوس است. فارغ از طراحی نه چندان جذاب این خودرو، پریوس به دلیل داشتن فناوری هیبریدی یکی از کم استهلاک ترین محصولات تویوتا است. مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو، کاملا با اقتصاد رانندگان انطباق داشته و هزینه نگهداری آن به مراتب براساس پیمایش در سال، از خودروهای داخلی کمتر است. تویوتا پریوس، دارای فضای کابین مناسب با دهک قدی مسافرین درون شهری کشور و البته فضا مناسب برای بار دارد. پریوس تنها ضعفی که دارد، عمرمفید باتری آن به مراتب از کمری کمتر است. بنابراین پریوس باتوجه به کیفیت قطعات و استهلاک پایینی که دارد می تواند محصول مناسب با ویژگی های اقتصادی فراوان برای رانندگان این ناوگان باشد.

فولکس واگن پاسات با یک پیشرانه ۲ لیتری در میان کم استهلاک ترین خودروهای دنیا قرار دارد. مصرف سوخت و استهلاک پایین این خودرو سبب شده که در بسیاری از کشورهای دنیا پاسات به عنوان تاکسی استفاده شود

فولکس واگن در میان محصولات با کیفیت
خودروهای آلمانی در بازارهای جهانی لقب اقتصادی بی درد سر را دارند، شاید این محصولات در کشور ما به عنوان یک خودرو لوکس شناخته شود، اما در بازارهای جهانی چنین نیست. فولکس واگن یکی از سازندگان محصولات با کیفیت در بازارهای جهانی بوده که استهلاک پایینی دارد. حدود چهار سال است که مشهور ترین محصول این خودروساز آلمانی یعنی پاسات به کشور وارد شده است. فولکس واگن پاسات با یک پیشرانه ۲ لیتری در میان کم استهلاک ترین خودروهای دنیا قرار دارد. مصرف سوخت و استهلاک پایین این خودرو سبب شده که در بسیاری از کشورهای دنیا پاسات به عنوان تاکسی استفاده شود. ایمنی و طراحی این خودرو به گونه ای است که مسافرین درون شهری و بیرون شهری در بهترین حالت رفاهی قرار خواهند داشت.

نوسازی تاکسی های فرسوده با چه خودروهایی؟|پنج محصول با کیفیت به انتخاب «بازار»

مرسدس بنز ای کلاس در کشورهای پیشرفته و روبه توسعه در دنیا به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گرفته است. شاید دلیل قرارگیری این محصول در مقام آخر استفاده از مرسدس بنز در ناوگان تاکسیرانی وی آی پی باشد

مرسدس بنز در مقام آخر
مرسدس بنز ای کلاس در کشورهای پیشرفته و روبه توسعه در دنیا به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گرفته است. شاید دلیل قرارگیری این محصول در مقام آخر استفاده از مرسدس بنز در ناوگان تاکسیرانی وی آی پی باشد. ای کلاس بیشتر از ۳۰ سال است که در ناوگان تاکسیرانی سراسر جهان در حال خدمت است. کیفیت بالا قطعات و مونتاژ دقیق این محصول سبب شده که استفاده این خودرو برای رانندگان تاکسیرانی مزیت اقتصادی به دلیل هزینه پایین نگهداری داشته باشد. سازمان تاکسیرانی کشور می تواند این خودرو را در لیست واردات خود قرار دهد.

چرایی انتخاب این خودروها
همانطور که در ابتدا این گزارش اشاره شد، سورن قرار است جای سمند در ناوگان تاکسیرانی خدمت کند. این درحالی است که سازمان های حمل و نقلی جهان در سال جاری اقدام به بررسی بهترین خودروهای مناسب در ناوگان تاکسیرانی کردند. در این بررسی ۱۰ خودرو به عنوان بهترین خودروهای مناسب برای سازمان های حمل و نقلی معرفی شد که از میان باتوجه به خدمات پس از فروش، کیفیت و جایگاه مناسب، «بازار» اقدام به معرفی پنج خودرو کرده است. خودروهای مذکور در این گزارش علاوه بر استهلاک و مصرف سوخت پایین، از تامین قطعات و خدمات تعمیری مناسب در کشور برخوردار هستند. تمام الزامات ایمنی و کیفی در پنج خودرو مذکور رعایت شده است. این در حالی است که پس از ۶۰ سال از خودروسازی در کشور، تاکنون هیچ محصول مناسبی برای تاکسیرانی تولید نشده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است