قطعات خودرو

نگاهی به سیستم تشخیص علائم رانندگی (تابلو خوان) در خودرو فردا T5

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، پیشرفت های تکنولوژیکی شگرف در سال های اخیر صنعت خودروسازی را متحول ساخته و تعریف جدیدی از رفاه، ایمنی و آسایش در حوزه حمل و نقل ارائه داده است، به طوری که این روزها شاهد عرضه خودروها مجهز به انواع سیستم ها و رادارهای پیشرفته ای هستیم که در گذشته خبری از آن‌ها نبود.

 

هرچند در کشور ما شاید با توجه به شرایط و سطح فعلی محصولات، مجالی برای صحبت از خودروهای خودکار سطح بالا (خودران) نباشد، اما سیستم ها و رادارهایی در برخی خودروها وجود دارد که با شناخت دقیق تر و استفاده صحیح از آنها می توان یک رانندگی ایمن تر و آسوده تر را رقم زد. یکی از این سیستم های همیار راننده که در معدود خودروهای داخلی، از جمله خودرو FMC T5 شرکت فرداموتورز وجود دارد، رادار تشخیص سرعت مجاز یا تابلوخوان (TSR) است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

رادار تابلوخوان چیست و چگونه کار می کند؟

رادار تابلو خوان (Traffic sign recognition) یک آپشن ایمنی کاربردی است که با اسكن تابلوهاى هشدار جاده و خیابان نظیر محدودیت سرعت، اطلاعات مفیدی در اختیار راننده قرار می دهد. در واقع، دوربین تعبیه شده در جلوی خودرو می توانند تابلوهای راهنما را تشخیص داده و راننده را از محدودیت سرعت از طریق هشدار روی نمایشگر دیجیتال پشت فرمان مطلع کند.

 

از آنجاکه رانندگان همواره در جاده ها و مسیرهایی که با آن آشنایی دارند رانندگی نمی کنند و یا به دلیل ازدحام بیش از حد وسایل نقلیه در مسیر، علائم راهنمایی و رانندگی را از دست می دهند، این سیستم به راننده کمک می کند همواره از قوانین راهنمایی و رانندگی تبعیت کرده و امنیت جانی خود را افزایش دهد.

 

 

سیستم تشخیص علائم رانندگی (تابلو خوان) در خودرو فردا T5

 

در واقع باید گفت تابلو خوان به عنوان چشم سوم و بیدار راننده عمل کرده و با ارائه اطلاعات مفید، لذت و ایمنی رانندگی را دوچندان می کند، ضمن این که با اعلام به موقع سرعت مجاز، جهت پیشگیری از جریمه شدن نیز بسیار مفید است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *