قطعات خودرو

نگاهی به غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تهران 1401

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، در این مطلب نگاهی به غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تهران خواهیم داشت.

غرفه‌ای کوچک با محصولاتی بزرگ!

غرفه ایران خودرو دیزل از نظر ابعاد و اندازه نسبتا کوچک بود و انتظار می‌رفت با توجه به محصولات ایران خودرو دیزل، غرفه بزرگتری برای این شرکت در نظر گرفته شود. ایران خودرو دیزل با چهار محصول در این غرفه حاضر شده بود که شامل پیکاپ فوتون تونلند دیزلی نیوفیس، کشنده فوتون H5، ون وانا و نسخه آمبولانس ون وانا می‌شوند.

دو محصول خیره‌کننده ایران خودرو دیزل در این نمایشگاه، فوتون تونلند نیوفیس دیزلی و فوتون H5‌ بودند. فوتون تونلند نیوفیس دیزلی در واقع نسخه ارتقا یافته از مدل فعلی تونلند است که از یک دهه پیش تاکنون توسط ایران خودرو دیزل به تولید می‌رسید. چهره فوتون تونلند نیوفیس در قسمت جلو تغییرات بسیاری را تجربه کرده است و برخی امکانات نیز به این خودرو اضافه شده‌اند.

فوتون H5‌ نیز یکی دیگر از خودروهای جذاب ایران خودرو دیزل در نمایشگاه تهران 1401 بود. این کشنده نسخه ارتقا یافته و بهینه شده از کشنده فوتون Auman محسوب می‌شود که با امکانات بهتر و قوای فنی قدرتمندتر به دست مشتریان خواهد رسید. فوتون یکی از همکاران دایملر تراکس است و از تجربیات دایملر در توسعه نسل سوم مرسدس بنز اکتروس برای ساخت فوتون H5‌ استفاده کرده است. فوتون H5 به گیربکس اتوماتیک مجهز است که در شرایط فعلی بازار و کمبود کشنده‌های اتوماتیک، این مورد مزیتی بزرگ برای فوتون H5‌ خواهد بود. کشنده‌های دافران و دیما از جمله بزرگترین رقبای فوتون H5 در بازار ایران هستند.

 

ون وانا

 

بخش دیگری از غرفه ایران خودرو دیزل به محصول کمتر شناخته شده این خودرو یعنی ون وانا اختصاص داشت. ون وانا در حقیقت بازسازی چینی از نسل قبلی تویوتا هایس محسوب می‌شود و از چند سال پیش با نام ون وانا به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده است. آن‌طور که از شرایط بازار بر می‌آید، ون وانا تاکنون عملکرد چندان موفقی را در بازار بر جای نگذاشته است و چندان برای مشتریان شناخته شده نیست. از همین رو ایران خودرو دیزل نسخه آمبولانس ون وانا را به نمایشگاه خودرو تهران آورده بود تا توجه نهادها و ارگان‌ها را نسبت به ون وانا جلب کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است