قطعات خودرو

کمبود نیروی انسانی، عامل کاهش تا ۳۰ درصدی در تولید و فروش

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو افزود: باوجود مواداولیه، بازار، ماشین آلات و تجهیزات کافی، فقط در مجموعه قطعه سازی خودمان در بهمن ماه، ۳۰ درصد از فروش و تولید را به علت نبود نیروی انسانی از دست دادیم.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی را به طور جدی دنبال می‌کنیم، گفت: امیدواریم مسئولان هم در این باره کمک کنند تا بتوانیم با تامین نیروی انسانی، تولید در مجموعه‌های صنعتی را به ظرفیت کامل برسانیم.

نجفی منش افزود: در کوتاه مدت می‌توانیم از نیروی کار بدون مجوز افغان استفاده کنیم، زیرا آن‌هایی که مجوز دارند مشغول بکارند البته این کار در صورتی شدنی است که پلیس مهاجرت به درخواست ما پاسخ مثبت داده و با دادن مجوز به بخشی از نیروی کار افغان بتوانیم بخشی از مشکل نیروی کار را در کوتاه مدت حل کنیم.

وی ادامه داد: در میان مدت و بلندمدت باید با ایجاد مسکن در کنار کارخانجات بتوانیم نیروی کار را از مناطقی که مازاد دارند از جمله سیستان و بلوچستان به شهرک‌های صنعتی که با کمبود نیروی انسانی مواجهند منتقل کنیم و اسکان دهیم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت نکردن حقوق و مزایای کافی موجب کاهش نیروی کار شده است؟ گفت: ما از حداقل حقوق، حقوق بالاتر و مزایایی هم پرداخت می‌کنیم یعنی هم اکنون یک کارگر ما در حدود ۷ میلیون تومان درآمد دارد و مهم این است که این دریافتی عدد قابل قبولی است، اما مشکل اینجاست که نیروی کار وجود ندارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *