قطعات خودرو

نیسان امیدوار به رفع محدودیت نیمه‌هادی‌ ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، اطلاعیه شرکت خودروسازی ژاپنی بارقه‌ای از امید را برای صنعت خودروسازی که به دلیل اختلال در زنجیره تامین آسیب دیده است، ارائه می‌کند که برنامه‌های تولید خودروسازان را به هم ریخته است. اشوانی گوپتا، مدیرعامل نیسان، گفت نیسان اقداماتی را برای تضمین سطح موجودی با تامین‌کنندگان در کوتاه مدت و جایگزینی نیمه‌هادی‌ سفارشی با تراشه‌های عمومی در میان‌مدت انجام داده است.

 

این مدیر اجرایی افزود: تمامی تامین‌کنندگان نیسان در چین با ظرفیت کامل فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. ما از این بادهای مخالف به عنوان فرصتی برای بهبود بیشتر نحوه عملکرد خود استفاده می‌کنیم.

 

این شرکت به پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود به میزان ۲۵۰میلیارد ین (۸۵/ ۱میلیارد دلار) برای سال منتهی به ۳۱ مارس پایبند بود و به دنبال دستیابی به حجم فروش جهانی ۴ میلیون واحد بود.

 

 

در همان زمان، گوپتا هشدار داد کمبود نیمه‌هادی‌ها حتی با پایان یافتن محدودیت‌های کووید-‌۱۹ تمام نشده است.

 

سود عملیاتی سه‌ماهه اول با ۱۴درصد کاهش به ۹/ ۶۴میلیارد ین رسید و نیسان کمبود تراشه‌ها، اقدامات مقابله با بیماری همه‌گیر در چین و قیمت‌های بالای کالاها را مقصر دانست.

 

این شرکت ۸۱۲هزار خودرو تولید کرد که ۱۵ درصد کمتر از برنامه‌ریزی برای دوره آوریل تا ژوئن بود، در‌‌حالی‌که فروش خرده‌‌فروشی جهانی در مقایسه با دوره سال قبل به دلیل موجودی اندک حدود ۲۲ درصد کاهش یافت.

 

افزایش هزینه موادخام، به ویژه آلومینیوم و فولاد، بزرگ‌ترین عامل کاهش سود عملیاتی بود و آن را ۷/ ۵۰میلیارد ین کاهش داد. با این حال، گوپتا گفت افزایش فروش ۵/ ۵۳میلیارد ینی تاثیر افزایش هزینه‌های کالا را کاهش داد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است