قطعات خودرو

هزینه های تحقیق و توسعه قطعه سازان از مالیات عملکرد آنها کسر می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، «مهدی مطلب زاده» افزود: هزینه های انجام شده در پروژه های تحقیق و توسعه به شرکت های دارای پروانه بهره برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذیربط، اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان، در قالب اعتبار مالیاتی اعطا می شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال های بعد کسر می شود که این موضوع شامل صنایع قطعه سازی کشور نیز می شود.

 

وی بیان‌داشت: طبق اعلام رسمی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری این اقدام با هدف جهت دهی حمایت های مالی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان و به استناد بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان انجام می‌شود.

مطلب زاده ادامه‌داد: قطعه سازان کشور برای بهره مندی از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای سال ۱۴۰۲ لازم است حداکثر تا تاریخ دهم خرداد ماه به سامانه www.eteber۱۴.ir مراجعه و اطلاعات پروژه های تحقیق و توسعه پیشنهادی را در قالب پرسشنامه اعلام شده به همراه مستندات مورد نیاز ارائه کنند.

به گفته وی مستندات مربوط به آیین نامه و دستورالعمل اجرایی در سایت daneshbonyan.ir در بخش حمایت های مالیاتی در دسترس و قابل مشاهده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور، در ادامه شرایط پروژه های تحقیق و توسعه که مشمول این ابلاغ می شوند را تشریح کرد و گفت: پروژه تحقیق و توسعه باید نظام مند باشد، به گونه ای که طرح، برنامه زمانبندی، خروجی و اهداف مشخص باشد و همچنین محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از آن، در سطح صنایع مربوطه در کشور جدید باشد.

وی با بیان اینکه پروژه ها باید حائز سطح فناوری باشند و رسیدن به اهداف آن مستلزم مواجهه با ریسک های ناشی از چالش های فنی در فعالیت های تحقیق و توسعه باشد، افزود: لازم است اجرای پروژه فراتر از فعالیت های معمول و رایج توسعه ای شرکت ها بوده و ارتقای محصول یا بهبود فرآیند تولید با تغییر پلتفرم فناوری موجود و به کارگیری فناوری های جدید در محصول، خدمت یا فرآیند حاصل شود.

مطلب زاده اضافه کرد: طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از تایید پروژه توسط دبیرخانه برنامه، شرکت در پایان سال مالی هزینه کرد مربوط به پروژه در سرفصل های مورد پذیرش را به همراه اسناد مالی اعلام می کند تا دبیرخانه با ارزیابی پیشرفت پروژه و اسناد ارائه شده، میزان هزینه کرد در پروژه های مصوب را تعیین کرده و به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.
رئیس کمیته ساخت داخل و دانش بنیان انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور گفت: هزینه کرد مشمول اعتبارمالیاتی تحقیق و توسعه در پروژه های تایید شده مطابق آیین نامه و دستورالعمل اجرایی این برنامه در سرفصل های اجاره فضای کار اختصاصی تحقیق و توسعه، ماشین آلات و تجهیزات (به میزان نرخ استهلاک سالیانه)، نیروی انسانی، مواد اولیه و قطعات مصرفی، تاییدیه ها و استانداردها و همکاری فناورانه مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است