قطعات خودرو

هشت پیشنهاد برای واردات خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: ما 8 پیشنهاد برای واردات خودرو داریم که می تواند به تنظیم بازار خودرو کمک کند و برای مصرف کننده فرصت انتخاب بیشتری فراهم کند.وی با اشاره به اینکه واردات را نباید از اقتصاد کشور حذف کرد افزود: هر مدیری بخواهد بازار و قیمت محصولی را کنترل و مدیریت کند باید به عنوان بخشی از فرآیند به واردات توجه کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در بخشی دیگری از سخنانش گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت سرمایه ایرانیان خارج از کشور استفاده کرده و بدون تخصیص و انتقال ارز واردات خودرو انجام دهیم. دادفر ضمن گلایه از همکاری نکردن با انجمن اظهار داشت ما حتی پیشنهاد کردیم فقط اجازه واردات خودروهای هیبریدی برای نوسازی حمل ونقل عمومی داده شود. با این کار می توانستیم 40 درصد در مصرف سوخت کاهش ایجاد کنیم و سطح ایمنی و آسایش رانندگان و مسافران را ارتقاء دهیم.

گفتنی است واردات خودرو مخالفان فراوانی دارد که عمدتا سه دلیل برای مخالفت خود بیان می کنند اول: آسیب دیدن صنعت خودرو و قطعه سازی کشور که شرایط خوبی ندارد و بهتر است با کمک به این صنعت با ارزش توان کشور را در آن و صنایع بالادستی، صنایع مرتبط و کسب وکارهای زنجیره تامین وخدمات خودرویی افزایش داد.

دوم: منابع محدود ارزی نباید صرف کالاهای لوکس و غیر مولد شود.

سوم: کشورهایی که ما را در دوران تحریم از مواد اولیه، انتقال فن‌آوری و تامین قطعات محروم کرده اند نباید در بازار خودرو ما حداقل در این برهه حضور داشته باشند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است