قطعات خودرو

جایگزینی 5000 اتوبوس فرسوده در 68 شهر

روز دوشنبه 19 آبان 1399 تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری های اهواز، مشهد، قم، تبریز، کرمانشاه و کرج امضاء شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: قبلاً مقدمات بازسازی یک هزار دستگاه اتوبوس در تهران و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان صورت گرفته بود.

سید حمید پورمحمدی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در سوخت، ارتقای ایمنی در حمل و نقل و افزایش اشتغال دانست.

وی درباره نحوه اجرایی تفاهم‌نامه اضافه کرد: بعد از امضای این تفاهم نامه منابع در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته و این صندوق دو برابر این مبلغ را به شکل قرض الحسنه و با نرخ چهار درصد ارائه کند شهرداری‌ها نیز به عنوان طرف دیگر تفاهم نامه و به عنوان رابط در اعطای تسهیلات برای خرید اتوبوس به متقاضیان محسوب می شوند و تسهیلاتی در قالب کمک بلا عوض ارائه خواهند کرد سقف وام مزبور۲۲۴ میلیون تومان وباز پرداخت آن پنج ساله با نرخ چهار درصد در نظر گرفته شده است.

گفتنی است بقیه مبلغ سهم آورده متقاضی خواهد بود. که با توجه به قیمت اتوبوس های شهری بسیار قابل توجه است. ازطرفی برخی کارشناسان پیشنهاد بازسازی اتوبوس های با عمر بیش از ده سال را پیشنهاد می کنند که می‌تواند در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد و تمامی ناوگان را شامل شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است