قطعات خودرو

همکاری دو خودروساز کشور برای ساخت خودروی جدید داخلی

بعد از تولید شاهین و تارا به عنوان دو خودروی داخلی جدید ، محصولات جدید دیگری در راه است و به نظر می رسد سال آینده برای صنعت خودروی ایران سال به مراتب پربارتری از سال قبل و حتی سالجاری باشد.

بر اساس تازه ترین اخبار، پارس خودرو از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی کشور پروژه تولید خودروی جدید خود را آغاز کرده است.

پارس‌خودرو برنامه تولید این خودرو که فعلا نام پی‌۹۰ بر آن گذاشته شده و روی پلت‌فرم ال۹۰ تولید می شود با سرعت و جدیت ادامه می دهد.

شهریار طهماسبی، معاون مهندسی پارس خودرو با تاکید بر اینکه این خودرو قرار است حدود ۶ سال در پارس خودرو تولید شود و بعد تولید آن متوقف می شود، در این باره توضیح داده است؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا همراه با سایر شرکت‌های گروه نظیر سازه‌گستر و مگاموتور در حال همکاری با پارس‌خودرو روی این پروژه هستند و تولید انبوه این خودرو در نیمه دوم سال آینده آغاز می شود.

وی همچنین از تولید یک خودروی جدید دیگر توسط پارس خودرو خبر داده و در این باره توضیح داد: حرکت پارس خودرو به سمت طراحی و تولید برند داخلی، از چند سال پیش آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در آینده‌ای نه چندان دور محصول متعلق به پارس‌خودرو روانه بازار خواهد شد. این خودرو دارای اشتراکاتی با پلت‌فرم با خودرو شاهین (محصول جدید سایپا) است و اگر تامین مالی لازم انجام شود، طی دو سال آینده می‌تواند به تولید برسد.
منبع: روزنامه صمت

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *