قطعات خودرو

همکاری سایپا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ رویداد فناورانه خودروهای جدید در مهر سال گذشته نیز با همین هدف برگزار شد و در طی این رویداد، شرکت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی در دو بخش نمایشگاه محصولات تخصصی و ارائه مطالب در نشست های علمی مشارکت کردند. هدف از برگزاری این رویداد در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گرد هم آوردن سیاست گذاران کلان و شبکه سازی شرکت های دانش بیان در محورهای مختلف مربوط با فناوری خودرو و عملیاتی کردن آن در تولید خودروهای سایپا بود.

 

مرکز تحقیقات سایپا در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

گروه سایپا در راستای ارتقای فناوری تولیدات خود، به سراغ مراکز علمی متعددی رفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این مراکز است که نظر به انعقاد تفاهم نامه بین این مرکز و گروه خودروسازی سایپا، بناست حداقل در سه بخش به قرار زیر، همکاری های لازم صورت گیرد.

 

 

• راه اندازی مرکز نوآوری بین ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و مرکز تحقیقات سایپا

 

• تاسیس مرکز نوآوری فناوری های پیشرفته خودرویی

 

• برگزاری رویدادهای فناورانه با حضور شرکت های دانش بنیان توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا

 

رویداد فناورانه «خودروهای آینده» که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه سایپا در مهر سال جاری با هدف راه اندازی مرکز ملی صنایع پیشرفته خودرویی در محل تحقیقات و نوآوری سایپا در محورهای خودروهای برقی و هیبریدی، خودروی متصل، سیستم های کمک راننده و زیرساخت آزمون خودروها برگزار شد، گامی مهم در حوزه همکاری بین طرفین است. در خلال این رویداد، ۵ تفاهم نامه های میان مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با مراکز زیر منعقدشد:

 

 

• ستاد حمل و نقل پیشرفته، ایتراک و isqi

• حمل و نقل پیشرفته و خدمات ارتباطی ایرانسل

 

• شرکت فرادید پایش سیستم

 

• حمل و نقل پیشرفته و مرکز نوآوری آمپر

 

• تفاهم نامه میان ستاد حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه مواد

 

در رویداد مذکور همچنین، ۶۴ شرکت و مراکز دانشگاهی از جمله آرمان رایان شریف، شرکت دانش بنیان کارن افزار، بهین مکانیک وطن، سایپا یدک، فن آفرینان علم گستر، فناوران شریف و …. مشارکت داشتند؛ مقرر است این شرکت های دانش بنیان، نیازهای فناورانه مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در حوزه خودروی برقی و هیبریدی، سیستم های کمک راننده، خودروی متصل و زیرساخت آزمون خودروها را مرتفع کنند.

 

در نمایشگاه رویداد فناورانه نیز، ۲۹ شرکت نیز، از جمله شرکت فناوری هوشمند فرتاک، ایپکو، صنعت باتری لیتیوم، آریانا پیوند عصر جدید، و …. محصولات و سرویس های هم راستا با محورهای رویداد را ارائه کردند.

 

خودروسازی سایپا در راستای بهره گیری از توان و دانش شرکت های دانش بنیان، طرح های متعددی از جمله توسعه کلاستر، توسعه ماژولtelematics ، توسعه تک دوربین و الگوریتم تشخیص هشدار و …. را بر روی خودروهای تولیدی خود اعمال کرده یا در حال عملیاتی کردن فناوری های فوق در تولید خودروهای جدید است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *