قطعات خودرو

هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ چه ویژگی های دارد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ هوندا دومین خودروساز ژاپن و از ده تولیدکننده برتر جهان است، این خودروساز سال گذشته حدود ۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود. هوندا محصولی اقتصادی، کم استهلاک و پرفروش به نام سیویک دارد. نسخه جدید سیویک تایپ آر اف ال ۵ برای سال ۲۰۲۳ آماده رقابت در بازارهای جهانی شده است. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که بهترین نسخه هوندا سیویک بزودی راهی بازار می شود، زیرا تفاوت های فراوانی در طراحی، ضریب آیرودینامیک و حتی ظاهر خودرو داشته است.

 

 

تصاویر رندری از سیویک توسط تکنولوژی ایکس-تومی دیزاین، طراحی و منتشر شد که نشان می داد نسخه تایپ آر ۲۰۲۳ یک کوپه با سقف کوتاه و قوس بیشتر در کنار درهای فریم لس است. هرچند شباهت های میان سیویک ۲۰۲۳ و آکورا دیده می شود، اما احتمالا تایپ آر از نظر عملکرد وضعیت بهتری نسبت به آکورا دارد. شاید خودروسازان دیگر به سرعت دنبال تولید محصولات اس یو وی و کراس اوور باشند، اما هوندا همچنان محصولات هاچ بک و سدان خود را برای عرضه خودرو اقتصادی توسعه می دهد.

هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ چه ویژگی های دارد؟ |نگاهی به آخرین سیویک بنزینی در راه اروپا

در هفته جاری هوندا از نسل جدید سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ رونمایی کرد، این نسل به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز و گیربکس شش سرعته دارد

رونمایی از سیویک
در هفته جاری هوندا از نسل جدید سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ رونمایی کرد، رونمایی که تاکنون به مشخصات فنی آن پرداخته نشده است. ظاهرا دومین خودروساز بزرگ ژاپن تمایلی به بحث انتشار مشخصات فنی نسخه جدید سیویک ندارد. آنطور که از تصاویر سیویک آر ۲۰۲۳ مشخص است، این نسل عریض تر و طویل تر شده است، به بیانی بهتر در این خودرو تلاش برای بالا بردن پایداری به شدت حس می شود.

سیویک دارای گیربکس شش سرعته و دیفرانسیل جلو است، این سیستم انتقال قدرت با یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. هرچند که زمزمه های در خصوص اینکه شاید سیویک ۲۰۲۳ آر آخرین نمونه بنزینی سیویک باشد که در بازار اروپا به فروش می رسد. زیرا براساس قوانین اتحادیه اروپا خودروسازان باید تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات قابل عرضه در اروپا را الکتریکی کنند. شاید هوندا تا پیش از پایان این دهه نسخه هیبریدی سیویک را نیز راهی بازار اروپا کند.

هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ چه ویژگی های دارد؟ |نگاهی به آخرین سیویک بنزینی در راه اروپا

اگر چه ممکن است هوندا نسخه جدیدی از سیویک را در قامت کوپه عرضه کند، اما مشتریان در بازارهای جهانی نسبت به اینکه هوندا همچنان علاقمند به عرضه سیویک تایپ آر و آکورا اینتگرا است، خوشحال هستند. هوندا سعی دارد براساس قوانین اتحادیه اروپا به زودی یک محصول اسپرت با فناوری تمام الکتریکی را طراحی و تولید کند، این موضوع نگرانی در خصوص جایگزین برای سیویک را ایجادا کرده است. هوندا یکی از برندهای خوشنام ژاپنی در بازارهای اروپا و آمریکا بوده که به دنبال توسعه سهم بازار خود است.

چندروز پس از رونمایی سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ شرکت خودروسازی هوندا در ژاپن به معرفی یک دستگاه واقعیت مجازی پرداخت که مشتریان می توانند پیش از خرید خودرو، به صورت سه بعدی آن را بررسی کنند

استفاده از واقعیت مجازی
چندروز پس از رونمایی سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ شرکت خودروسازی هوندا در ژاپن به معرفی یک دستگاه واقعیت مجازی پرداخت که مشتریان می توانند پیش از خرید خودرو، به صورت سه بعدی آن را بررسی و به انتخاب رنگ بدنه بپردازند. رنگ های که هوندا برای تایپ آر در نظر گرفته است، شامل؛ سفید، قرمز، آبی، مرواریدی، خاکستری و مشکی است. البته این رنگ ها براساس اصطلاحات و قوانین خودروهای رالی انتخاب شده که هرکدام پسوند و پیشوندی برای نوع رنگ خاص دارند.

هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ چه ویژگی های دارد؟ |نگاهی به آخرین سیویک بنزینی در راه اروپا

اگر مشتری علاقه به اسپرت کردن خودرو داشته باشد، می تواند به کمک فناوری واقعیت مجازی باله آیرو دینامیکی، آینه های بزرگ یا کوچک و حتی سپرها را متناسب با سلیقه خود در فهرست قطعات عرضه شده انتخاب کند. همین موضوع در خصوص رینگ و لاستیک سیویک آر ۲۰۲۳ نیز صدق می کند، نسخه ۲۰۲۳ سیویک دارای رینگ آلیاژی ۲۰ اینچی است که بیشتر ظاهر خودرو را اسپرت و البته به سمت محصولات کراس اوور سوق می دهد. لاستیک های این مدل از سیویک ساخت شرکت کانتیننتال بوده که پهنا قابل توجهی برای افزایش پایداری خودرو به ویژه در زمان رانندگی اسپرت فراهم کرده است. با توجه به افزایش قدرت موتور باید لاستیک خودرو نیز برای بالا بردن پایداری پهن تر شود.

مشتری می تواند به کمک فضا سازی بصری سه بعدی، امکان بررسی اجزا داخل کابین خودرو را نیز داشته باشد، به بیانی بهتر خریدار می تواند پیش از خرید محصول فضای کابین، نوع چرم و رنگ بندی آن را براساس فهرست ارائه شده تغییر دهد. علیرغم اینکه رنگ بدنه اسپرت قرمز به صورت پیش فرض برای این مدل در نظر گرفته شده است، رنگ اجزای کابین، صندلی و کمربند ایمنی نیز به صورت قرمز انتخاب شده است. هوندا با اعمال سلیقه ژاپنی روی خودرو، کف پوش، چرم فرمان، نوارهای رودری و پدال ها را به صورت قرمز درآورده است، این مورد می تواند سبب جلب نظر مشتریان در زمان خرید و افزایش سهم فروش شود.

هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ چه ویژگی های دارد؟ |نگاهی به آخرین سیویک بنزینی در راه اروپا

خریدار هوندا سیویک تایپ آر ۲۰۲۳ می تواند به کمک واقعیت مجازی صدای پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر را با دقت بشنود. علیرغم اینکه شرکت خودروسازی هوندا مدعی است که این پیشرانه تقویت و براساس استانداردهای آلایندگی به روز شده است، اما مشتریان باید منتظر یک غافلگیری توسط تیم مهندسی هوندا باشند. باتوجه به اینکه این خودرو به صورت استاندارد داری ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است، اما سیویک با قدرت یکسان به بازارهای اروپا عرضه نمی شود. بلکه نسخه ۳۰۰ و ۳۰۶ اسب بخاری این خودرو نیز وجود دارد.

بنابراین مشتریان می توانند به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی نوع موتور خودرو خود را بررسی و انتخاب کنند. هرچند بسیاری از کارشناسان فروش در بازار خودرو معتقد هستند، سیویک مخصوص بازار آمریکا تفاوت های با نمونه اروپایی دارد، اما به نظر می رسد نسخه سفارش آمریکا از نظر فناوری و ایمنی تفاوت های با مدل ویژه بازارهای اروپایی داشته باشد. شرکت خودروسازی هوندا تاکنون زمان دقیق عرضه این خودرو و قیمت آن را اعلام نکرده است. هوندا با عرضه این محصول رقبا خود را در بازارهای اروپا و آمریکا به چالش جدی خواهد کشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *