قطعات خودرو

هیوندای از محاسبات کوانتومی برای تشخیص اجسام در رانندگی استفاده می کند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای همکاری خود را با شرکت  IonQ گسترش داده است تا از رایانه‌های کوانتومی برای تشخیص اشیا برای اهداف خودران استفاده کند. این پروژه جدیدی خواهد بود که از قدرت رایانه‌های کوانتومی برای اجرای الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای یادگیری طبقه‌بندی تصاویر و اشیاء سه بعدی برای توسعه فناوری‌ها برای وسایل نقلیه آینده خود بهره می‌برد.

تشخیص اشیاء و طبقه‌بندی تصویر اساس تکنیک‌های بینایی کامپیوتری است که زمینه‌ای از هوش مصنوعی است که برای توسعه خودرو‌های خودران و فناوری‌های ADAS حیاتی است. IonQ و هیوندای به دنبال بهبود عملکرد محاسباتی و کارآمدتر شدن فرآیند آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خود با استفاده از رایانه‌های کوانتومی هستند، زیرا می‌توانند سریع‌تر و دقیق‌تر از تکنیک‌های سنتی پردازش کنند.

IonQ و هیوندای پیشرفتی را در رمزگذاری تصاویر در حالت کوانتومی ایجاد خواهند کرد. این شرکت در حال حاضر ۴۳ نوع علائم جاده‌ای را با استفاده از رایانه‌های کوانتومی خود طبقه بندی کرده است. داده‌های یادگیری ماشین آن در محیط آزمایشی هیوندای اعمال خواهد شد و بسیاری از سناریو‌های دنیای واقعی را شبیه سازی خواهد کرد.

هیوندای و IonQ در حال توسعه تکنیک‌های کوانتومی پایه برای تشخیص اشیا در جاده هستند. این پروژه از کامپیوتر کوانتومی IonQ به نام آریا استفاده خواهد کرد که هزینه‌های کمتری را برای پردازش ممکن می‌کند.

هیوندای و IonQ در ژانویه امسال کار می‌کنند، جایی که برای بهینه‌سازی باتری‌های لیتیوم-یون با یکدیگر همکاری کرده‌اند و قبلاً برای رایانه‌های کوانتومی شریک شده‌اند، بنابراین این یک گسترش همکاری است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *