قطعات خودرو

آقای علیرضابیگی هیچ لیستی از نمایندگانی که به ادعای او خودرو دریافت کرده‌اند، ارایه نکرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، علی بابائی کارنامی در نشست علنی نوبت صبح (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده ۲۲، درباره شائبه دریافت حواله خودرو از سوی نمایندگان در زمان استیضاح وزیر صمت، گفت: اگر اسامی در اسنادی که آقای علیرضابیگی در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کرد، وجود دارد، شخص شما این موضوع را در صداوسیما اطلاع رسانی کرده و شأن مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مجلس در حالت عادی در متن کار است و نمی شود بعضی افراد اسنادی ارائه کرده و شما سکوت کنید و در بیرون از اینجا خناسان علیه مجلس فعالیت کنند. در آستانه انتخابات نیز قرار داریم که رهبری بر مشارکت حداکثری، سلامت و رقابت در آن تأکید کردند از این رو نمایندگان مجلس انقلابی که قصد دارند فعالیت سالم داشته باشند چرا باید تاوان بدهند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در پایان اظهارات خود بیان کرد: به نظر می رسد سکوت جایز نیست چرا که حتی خودی ها نیز در مقابل مجلس می ایستند در حالی که استیضاح و مخالفت حق نماینده است و نباید او را از فضای ایجاد شده در کشور ترساند. شما به عنوان رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را مدیریت کنید.

 

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان: هیچگونه ارتباطی میان خودروهای واگذار شده با استیضاح وجود ندارد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و رئیس وقت جلسه علنی در پاسخ به این تذکر گفت: آقای علیرضابیگی عنوان کرد که ۷۵ نماینده حواله خودرو دریافت کرده اند و در ادامه رابطه این حواله ها با استیضاح فاطمی امین را جویا شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسه فوق العاده هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در این رابطه و با حضور علیرضابیگی، اظهار داشت: ما از این نماینده خواستیم تا اسامی افراد و نمایندگانی که این حواله ها را دریافت کرده اند به ما بدهید که به صراحت می گویم آقای علیرضابیگی هیچ اسمی را به این هیأت نداد و آقای غضنفرآبادی به عنوان سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد این ادعا کذب است.

وی افزود: طی این ۲ روز چند تماس با آقای درویشیان به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهور داشتم و گفتم شما گفته اید ۱۰۰ نفر از نمایندگان خودرو گرفته اند و اکنون ما دنبال اسامی و حواله های ادعایی شما هستیم که ایشان گفت من چنین حرفی را نزده ام و قرار شد این موضوع را تکذیب کند که شب گذشته آن را تکذیب کرد.

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، ادامه داد: مجلس در تیرماه ۱۴۰۰ یعنی پیش از تشکیل دولت رئیسی، پیش از جلسه رأی اعتماد فاطمی امین یعنی ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، در استیضاح اول در ۱۰ آبان ۱۴۰۱ و استیضاح دوم یعنی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، به وظیفه انقلابی خود عمل کرد و کسانی که در قطار دولت نشسته و احتمالا نمی توانند با رئیس جمهور همراهی کنند را استیضاح می کند؛ از طرفی درباره این موضوع نیز هیچگونه سندی به ما در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان توضیحات خود خاطرنشان کرد: اما آقای علیرضابیگی سوالی داشت که می گفت رابطه خودروهای(واگذار شده) تیرماه ۱۴۰۰ با استیضاح چیست که ما هیچ رابطه ای پیدا نکردیم. آقای درویشیان نیز صراحتاً به من گفت چنین مصاحبه ای نداشته و آن را تکذیب کرد که رئیس مجلس نیز در نطق پیش از دستور خود درباره آن توضیح داد. دامن مجلس انقلابی از این شائبه ها مبرا است لذا اجازه دهید دولت و مجلس به مباحث اصلی کشور رسیدگی کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *