قطعات خودرو

واردات خودرو های دست دوم منتفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که از هفته گذشته شایعاتی مبنی بر استعفای وزیر صمت به گوش می‌رسید، اما امروز رضا فاطمی‌امین در نشست خبری حاضر شد. او در این نشست در رابطه با وضعیت بازار خودرو، فولاد، لوازم خانگی و … به خبرنگاران توضیحاتی ارائه داد.

با توجه به فرجه ۱۰ روزه مجلس به فاطمی‌امین، برخی این نشست را آخرین گفتگوی رسانه‌ای وی در مقام وزارت می‌دانند. البته خود او هم صحبت‌های خود را به گونه‌ای آغاز کرد که بر شائبه جدایی‌اش از وزارت صمت افزود.

وزیر صمت در ابتدای این نشست خبری گفت: وقتی قرار است بخش صنعت و معدن مدیریت شود، باید ساز و کارها تغییر کند. مهم‌ترین مأموریت ما در دوره جدید رفتن به سمت ساز و کار نوینی است که ظرفیت‌ها و منابع موجود بهینه شوند. اما باید توجه داشت که اصلاح ساختاری سخت است و در شرایط ناپایدار کنونی سخت‌تر. پنج سال است که تورم بالای ۳۰ درصد قرار دارد. زمانی که قرار است ساز و کار جدید استقرار یابد عدم آشنایی بخشی از ماجراست؛ متأسفانه منافع عده‌ای در ساز و کار جدید به خطر می‌افتد و در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.

واردات کدام خودروها آزاد است؟

بخش مهمی از انتقادات به عملکرد وزارت صمت در دوره جدید به شرایط بازار خودرو بازمی‌گردد. فاطمی‌امین در رابطه با شرایط این بازار گفت: وضعیت کنونی بازار خودرو قابل قبول نیست. اما روند آن رو به رشد و قابل قبول است.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۳ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازها وجود داشت؛ اما حالا این رقم به ۴۳ هزار دستگاه رسیده است.

او درباره ساخت خودرو مشترک ایران و روسیه توضیح داد: مذاکراتی با روسیه صورت گرفت تا برای ساخت تندر ۹۰ تبادل قطعات صورت گیرد. همچنین طرح واردات خودروهای دست دوم کاملا متوقف شد. با این حال واردات خودروهایی که استاندارد ما را داشته باشند، هم‌اکنون آزاد است.

این عضو کابینه اضافه کرد: خودروسازی ایران سه بن‌سازه مفید دارد که بر اساس آن شاهین، تارا و تندر ۹۰ تولید می‌شود. اما بن‌سازه پراید و سمند دیگر قابل توسعه نیست.

فاطمی‌امین اشاره کرد: دولت سیزدهم تا سال ۱۴۰۲ در صنعت خودرو چند کار مهم را انجام می‌دهد. اصلاح ساختار مدیریتی و مالکیتی، تثبیت تولید روان و زنجیره تامین و رفع مشکل کمبود کیفیت ازجمله این اقدامات هستند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است