قطعات خودرو

واردات خودرو معطل تامین ارز است!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، روز گذشته رئیس سازمان توسعه تجارت از تعویق بازگشایی سامانه خودروهای وارداتی خبر داد. مهدی ضیغمی درباره علت تاخیر در باز شدن سامانه خودروهای وارداتی گفت: مشکلات زیرساختی باعث شده تا روند ثبت نام خودروهای جدید وارداتی به هفته آینده موکول شود.

 

مدیر دفتر توسعه کسب و کار افزود: متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام نکرده اند، اما متقاضی خرید خودروهای وارداتی هستند، می توانند با انتخاب خودرو و واریز امور جدید، اقدام کنند. سیستم. ”

 

همچنین روز گذشته وزیر امنیت در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: دستورالعمل واردات خودروهای دست دوم در دولت تصویب شده و باید به هیات دولت ابلاغ شود و وزارتخانه نیز ابلاغ شود. امنیت مجاز به اطلاع نیست.»

 

عباس علی آبادی پیش از مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای مختلف اقتصادی کار می کند و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. نگرانی دولت از پیشنهاد ارز این است که این اقدام عجولانه بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارد و تغییر نرخ ارز جان مردم را به خطر بیندازد. به همین دلیل مسئولان با احتیاط عمل می کنند.»

 

به گفته وی، در حوزه واردات خودرو نیز برنامه ریزی ها به گونه ای است که هیچ بخشی از اقتصاد آسیب نبیند. همچنین در حوزه خودروهای برقی نیاز به ارز وجود دارد. رئیس سازمان برنامه و بودجه علاوه بر اظهارات وزیر صمت نیز گفت: وقتی کشور ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار خودرو را دارد، اختصاص 2 تا 3 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به واردات مناسب نیست. اتومبیل. به نفع کشور.»

 

داود منظور در همایش اقتصاد ایران اظهار داشت: فرض کنید سال آینده 2 تا 3 میلیارد دلار صادرات خودرو صورت می گیرد و درآمد و گمرک را روی آن محاسبه می کنیم. می دانیم که اختصاص بودجه برای واردات خودروهایی که می توانند 1.5 میلیون خودرو در کشور تولید کنند، به نفع کشور نیست.

 

از سوی دیگر بحث تخصیص پول برای واردات خودرو در مجلس شورای ملی داغ است. علی جدای نماینده شیروان در شورای اسلامی روز دوشنبه 29 آذر 1402 به رئیس جمهور گفت: علاوه بر تشکر و قدردانی از گردشگری دولت برای رفع مشکلات مردم این بخش بلکه اقدام جالب بانک مرکزی در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز شرکت ها. من قبلاً در مورد این موضوع به شما هشدار دادم و بلافاصله گفتم که دو سال است واردات خودروهای نو و دست دوم یکی از مشکلاتی است که کشور در حواله های خارج از کشور با آن مواجه است.

 

 

 

 

 

قیمت برخی خودروهای خارجی لوکس ریزش پیدا کرد!

قیمت پراید ۱۱۱ صفر سال ۹۹ روز گذشته ۳۲۹ میلیون‌تومان اعلام شد. همچنین قیمت پراید سواری صفر ۱۳۲ سال ۹۹ هم ۳۲۹ میلیون‌تومان اعلام شد. قیمت پراید وانت صفر سال ۱۴۰۱ مدل ۱۵۱ لاینر با ریزش ۲ میلیون‌تومانی به ۲۷۱ میلیون‌تومان رسید. قیمت پراید ۱۵۱ SE صفر ساده سال ۱۴۰۲ نیز طی دو روز گذشته ۲ میلیون تومان ریزش داشت و این خودرو در روز گذشته ۲۶۷ میلیون‌تومان برچسب قیمت خورد. همچنین بهای پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ روز گذشته ۶۴۵ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به‌روز قبل از آن، ۵ میلیون تومان ارزان شد.

 

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۵ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به‌روز قبل از آن، ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز ۳۸۸ میلیون‌ تومان اعلام شد که نسبت به‌روز قبلش، ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. بهای شاهین GL دنده‌ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۶۲ میلیون‌تومان بود که نسبت به روز قبل از آن ۸ میلیون‌تومان کاهش را تجربه کرد.

 

خودروهای چینی نیز هایما ۸S مدل ۱۴۰۲ با یک میلیارد و۶۶۰ میلیون‌تومان، افزایش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کرد. هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته مدل ۱۴۰۰ نیز با افزایش قیمت ۲۵ میلیون‌تومانی، یک‌میلیارد و ۲۰۵ میلیون‌تومان خریدوفروش شد.

 

لکسوس NX هیبرید ۳۰۰h fsport هم ۱۰۰ میلیون‌تومان ارزان شد و بهای آن به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان رسید. در بازار خودروهای لوکس نیز قیمت ب‌ام‌و صفر سری هفت individual vip مدل ۲۰۱۸ در چند روز اخیر کاهش ۲۰۰ میلیون‌تومانی داشت و روز گذشته قیمت این سدان آلمانی به ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان رسید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *