قطعات خودرو

واگذاری خودروسازان بدون رانت و فساد باشد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی گفت: ما در واگذاری‌ها تجارب موفق و ناموفق قابل توجهی داریم.

وی با اشاره به دلایل واگذاری های ناموفق تاکید کرد: متاسفانه ما در واگذاری‌ها کمتر به اهلیت افراد فکر کردیم و گاهی اوقات بی‌توجهی کردیم و این امور را به پسر خاله ها، پسر عمه ها ، دوست و فامیل واگذار کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی واگذاری خارج از قاعده تخصصی صورت می‌گیرد دیگر ما شاهد شکست آن واگذاری خواهیم بود.

سیاهکلی بیان داشت: باید در زمینه واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی از تجارب گذشته درس بگیریم چراکه واگذاری به بخش خصوصی باید واقعی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: واگذاری واقعی امور به بخش خصوصی بدین معناست که رانت و فساد نباید در این بخش شکل بگیرد و باید اهلیت و توانمندی فردی که قرار است امور به آن واگذار شود، به درستی مورد سنجش قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی همیشه بهتر از بخش دولتی عمل کرده است، اظهارداشت: اصولاً در حوزه های اقتصادی بخش های دولتی آن کارآمدی لازم را ندارند چرا که مدیر در این بخش حقوق بگیر است و اما در بخش خصوصی، مدیران در تولید، درآمد و سود مشارکت دارند و افراد در قالب این بخش رصد و ارزیابی می‌شوند بنابراین انگیزه لازم برای ارتقا در این بخش بیشتر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: خودروسازی ما نباید به هیچ وجه دولتی باشد اساسا کل خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *