قطعات خودرو

وزارت صمت مکلف به تشدید نظارت بر نصب شناسه لوازم یدکی شد

لوازم یدکی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، در پنجاه و دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و مبارزه با بورس در ستاد مرکزی مبارزه با پولشویی به ویژه فرآورده های دخانی و لوازم جانبی، پیشنهادات اتحادیه های صنفی برای جلوگیری و مبارزه با انتقال غیرقانونی کالا و پول به ستاد مرکزی مورد بررسی قرار گرفت. مبارزه با قاچاق و پولشویی و اجرای اصلاحات نظارتی در فرآیندهای ترانزیت دخانیات کشور از محورهای مورد بحث در این نشست است.

 

همچنین بر اساس این گزارش، تصمیم اعضای کارگروه برای حمایت از تولید و نظارت بر توزیع کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به تقویت نظارت بر نتایج کاری اعضای کارگروه می‌داند. شبکه بازرگانی لوازم یدکی خودرو به نصب نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

 

لازم به ذکر است طرح جمع آوری باطری ها و کمک فنرهای وارداتی و تقلبی از فروردین ماه گذشته در چند استان آغاز شد و به تدریج به استان ها و محصولات دیگر سرایت کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال گذشته توسط مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقامات وزارت امنیت داخلی، حدود 30 تا 60 درصد از کل بازار قطعات خودرو را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می دهند. همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت از نسبت تخلفات در قطعات مختلف خودرو، بیشترین تخلفات مربوط به سیستم تعلیق و جلو خودرو است.

 

از سوی دیگر در پایان سال گذشته مهلت تهیه 54 قلم کالا بدون شناسه کالا گذشته بود و از ابتدای سال جاری تمامی لوازم جانبی مشمول طرح در سطح عرضه باید دارای کد رهگیری باشند. .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *