قطعات خودرو

وزیر صمت: حق تقدم دولت، برقی سازی است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر : وزیر صامت با اشاره به تولید 100 دستگاه اتوبوس برقی تا پایان سال توسط خودروسازان کشور خاطرنشان کرد. تهران به 7000 اتوبوس بسته به جمعیت و ترافیک نیاز دارد. عباس علی آبادی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: وی ادامه داد: تا پایان امسال حدود 100 دستگاه اتوبوس برقی جدید تولید خواهیم کرد، اما اگر بتوانیم حمایت کنیم می‌توانیم حجم تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر هدف ما فرهنگ سازی و آماده سازی است. اتوبوس برقی توسعه تاکسی های برقی و موتورسیکلت های برقی نیازمند فرهنگ سازی است.

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توسعه خودروهای برقی با توجه به مزایای آن باید هر چه سریعتر انجام شود، گفت: با توجه به استفاده از این حداکثر ظرفیت در خودروهای برقی باید به رانندگان آموزش داده شود. درایو علی آبادی گفت: ما باید شیوه تولید خودرو در کشور را تغییر دهیم و سیستم‌های الکتریکی جدید جایگزین خودروهای دیزلی سنگین شوند. البته خودروهای برقی سیستم ساده ای دارند، با این حال، تا به حال، به عنوان مثال، خودروسازان در صنعت باتری، که عنصر اصلی خودروهای برقی است، سرمایه گذاری نکرده اند.

 

 

وی ادامه: تولید اتوبوس برقی آغاز شد. به عنوان مثال در مپنا در دو سه سال اخیر اقداماتی را در زمینه نوآوری، طراحی و نمونه برداری انجام داده ایم و در سفر رئیس جمهور کشورمان به مپنا در اردیبهشت ماه سال جاری، ایشان به اداره استاندارد دستور دادند که سرعت بخشیدن به این موضوع را افزایش دهند. که چیز خوبی است. وزیر صامت تاکید کرد: اولین اتوبوس برقی را با ظرفیت استانداردسازی خود تولید کردیم، این گام مهمی است. سازمان استاندارد نیز با دقت فراوان این کار را انجام داد و صراحتاً با دستور رئیس جمهور کار خوبی بود.

 

 

علی آبادی همچنین به نیاز شهرداری تهران به هفت هزار دستگاه اتوبوس اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران بر اساس جمعیت و حجم ترافیک نیاز به اتوبوس در تهران را اعلام می کند و نیاز به هفت هزار اتوبوس عدد قابل قبولی است اما این تعداد در موارد مختلف متفاوت است. موارد وزیر صمتی با اعلام اینکه سیاست این وزارتخانه در حوزه خودرو حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است، گفت: در همین وزارتخانه 20 طرح پیشرو تعریف کرده ایم. ما منتظر تغییراتی از بحث های صنعتی هستیم و این اقدام به مردم ارائه می شود». علی آبادی درباره وضعیت تاکسی های برقی گفت: برای تاکسی ها برنامه ریزی شده است. چند روز پیش برای تست یک ایستگاه شارژ خودرو در چند نقطه شهر رفتم و درست است که مشکلاتی وجود داشت، مثلاً برخی از ایستگاه ها کار نمی کردند یا مشکلی وجود داشت، بنابراین دستور دادیم که بررسی و البته حل شود. مسئله. مشکل، اکثر ایستگاه ها مشکلی نداشتند.

 

 

وی تاکید کرد: تا پایان سال تقریبا در تمام جاده ها ایستگاه شارژ می سازیم تا خودروهای برقی از شارژ خودرو استفاده کنند. علی آبادی افزایش ظرفیت نیروگاه را عمدتاً از طریق انرژی های تجدیدپذیر بیان کرد و گفت: هدف این است که بیشترین انرژی مورد نیاز خود را از انرژی سبز دریافت کنیم. البته می توان از سوخت های فسیلی برای تولید برق برای شارژ خودروهای برقی نیز استفاده کرد. الیبادی همچنین تاکید کرد: دولت با وجود همه شرایط سخت، موضوع برق را برای خود تعیین کرده است و رئیس جمهور و وزیر کشور هر روز بر موضوع برق رسانی خودرو نظارت دارند. چون اگر بمیرد اراده ملی وجود دارد

 

وزیرصمت تاکید کرد: تا پایان سال تقریبا در تمامی جاده ها ایستگاه شارژ می سازیم تا خودروهای برقی بتوانند از شارژ خودرو استفاده کنند. علی آبادی با بیان اینکه افزایش ظرفیت نیروگاه ها عمدتاً انرژی های تجدیدپذیر ادامه دارد، گفت: هدف این است که بیشترین انرژی را از انرژی سبز دریافت کنیم. البته می توان از سوخت های فسیلی برای تولید برق برای شارژ خودروهای برقی نیز استفاده کرد. علی آبادی تاکید کرد: دولت با وجود همه شرایط سخت، موضوع برق رسانی را در اولویت قرار داده است و رئیس جمهور و وزیر کشور شخصا پیگیر موضوع برق رسانی خودروها هستند. تا زمانی که اراده ملی وجود داشته باشد و مردم حضور داشته باشند، به شما اطمینان می دهم که خیلی زود به سمت خودروهای هوشمند حرکت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *