قطعات خودرو

تعویق قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری ایران و روسیه با تغییر وزیر صمت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت، اظهار کرد: ‌شاید بتوان گفت در ۹۹درصد مواردی که نمایندگان مجلس وزرای صمت را‌ احضار می‌کنند به دلیل مسائل مرتبط با حوزه خودرو است. وی با بیان اینکه وزارت صمت باید با واگذاری سهام خودروسازان، خود را از مقوله خودروسازی جدا کند، اظهار کرد: صنعت خودروسازی نه تنها سودی ندارد بلکه ۱۲۰هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، لذا اگر وزارت صمت خود را از حوزه صنعت خودرو جدا کند و به عنوان تنظیم‌گر در این بخش مانند سایر صنایع عمل کند، می‌تواند به بخش‌های دیگر رسیدگی بیشتری داشته باشد. رئیس انجمن صنایع همگان نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور اظهار کرد: در اسفند سال گذشته رئیس‌جمهور در دستوری اعلام کرد تا شهریور ۱۴۰۱ باید مدیریت خودروسازی‌ها خصوصی شود که البته هنوز این موضوع محقق نشده است؛ اما امیدواریم با اقداماتی که انجام شده هر چه زودتر این مهم تحقق یابد.

 

نجفی‌منش گفت: صنایع دیگر نیز مانند لوازم خانگی، سیمان، صنایع خانگی و بسیاری از صنایع دیگر از وزارت صمت جداست و برای هیچکدام از این صنایع وزارت صمت به اندازه حوزه خودرو درگیری ندارد. وی اظهار کرد: توصیه من به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که از استیضاح وزیر صمت صرف‌نظر کنند. ‌‌نمایندگان به علت اینکه صنعت کشور آسیب نبیند و متضرر نشود به وزیر صمت فرصت دهند، زیرا با استیضاح وزیر و در صورت رأی آوردن استیضاح، ‌به علت جابه‌جایی که در بدنه وزارتخانه ایجاد می‌شود، یک سال صنعت کشور به عقب رانده می‌شود. نجفی‌منش بیان کرد: نمایندگان مجلس با وجود فشارهای بین‌المللی و فشارهای ناشی از تحریم‌ها باید اجازه دهند وزیر صمت کارهای ریشه‌ای را که آغاز کرده است، به سرانجام برساند و با استیضاح وزیر مانع پیشرفت اقدامات انجام‌شده نشوند.

 

‌رئیس انجمن صنایع همگان نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه فاطمی‌امین معاونان خوبی را در بخش‌هایی مانند خودرو و تجارت خارجی کشور انتخاب کرده و کارها را به آنها در این بخش‌ها واگذار کرده است، گفت: در کشور ما معمولا وزرا تمام کارها را خودشان انجام می‌دهند در‌حالی‌که وزیر صمت با انتخاب معاونان با قدرت کارها را به آنها واگذار کرده است و اقدامات آنها را رصد می‌کند. در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه منجر به انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی شد.

 

 

نجفی‌منش بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که بین طرف‌های ایرانی و روسی در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه امضا شد ۷۰۰‌میلیون دلار جابه‌جایی قطعات خودرو بین دو کشور خواهیم داشت که بخش اعظم این تفاهم‌نامه شامل صادرات قطعات خودرویی از ایران به روسیه خواهد بود.اگر استیضاح وزیر صمت رای بیاورد اجرای همین تفاهم نامه‌هایی که برای جابه‌جایی قطعات خودرو بین دو کشور به امضا رسیده به تعویق می‌افتد که آسیب آن را اقتصاد کشور خواهد دید.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است