در این جوابیه آمده است که ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های نویسنده محترم آن روزنامه درباره مسائل اقتصادی کشور، به آگاهی می‌رساند:

۱-اهداف مورد انتقاد آن گزارش در صنعت خودرو، در لایحه برنامه تنظیم‌شده از سوی دولت نبوده و درج اهداف کمّی مذکور، برگرفته از تصمیم کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی بوده که در روز دوشنبه ۱۴۰۲.۸.۱۵ در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

۲- در برنامه هفتم توسعه، همچون برنامه‌های توسعه قبلی، به ترسیم اهداف و سیاست‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف پرداخته می‌شود و استناد به متن برنامه‌های توسعه و نتیجه‌گیری مبنی بر نبود برنامه اجرایی و بی‌توجهی به موانع، برداشت دقیقی نیست.

۳- در گزارش مذکور به وجود ظرفیت تولید سه‌میلیون خودرو در کشور اشاره شده و با توجه به موانع تاریخی رشد تولید صنعت خودرو در کشور، تحقق آن بعید دانسته شده است. با عنایت به رویکرد دولت و اصلاح برخی سیاست‌ها، روند تولید خودرو طی دو سال گذشته رو‌به‌رشد بوده و از حدود ۷۶۴هزار دستگاه خودروی کامل در سال ۱۴۰۰، به  یک‌میلیون و ۳۴۸هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ رسیده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به حدود ۱.۵میلیون دستگاه انواع خودرو برسد. در خصوص تولید انواع خودرو برقی و هیبریدی نیز نمونه‌هایی در شرکت‌های خودروساز تولید شده که اقدامات تکمیلی برای تولید تجاری آنها در دست انجام است.