قطعات خودرو

در سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان پیش‌بینی فروش بیش از ۸۸ میلیون خودرو میشود

فروش خودرو

طبق پیش‌بینی‌ها، فروش خودرو در جهان در سال ۲۰۲۴ با ۲.۸ درصد افزایش به ۸۸.۳ میلیون دستگاه خواهد رسید و سهم خودروهای الکتریکی از این میزان ۱۳.۳ میلیون دستگاه خواهد بود.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، S&P Global Mobility رشد قابل‌توجه فروش جهانی خودرو را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است. طبق این پیش‌بینی، سال آینده ۸۸.۳ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش خواهد رسید که نشان‌دهندهٔ افزایش ۲.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

 

 

 

 

البته پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۳ هم امیدوارکننده بوده است و به افزایش ۸.۹ درصدی فروش جهانی خودرو نسبت به سال قبل و رسیدن به نزدیک ۸۶ میلیون دستگاه اشاره داشته است. دلیل این رشد فروش، افزایش مداوم تولید خودرو با کاهش مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات بوده است. گلوبال موبیلیتی همچنین پیش‌بینی می‌کند که با وجود شرایط متزلزل در اروپا و ایالات‌متحده، تغییر به سمت الکتریکی‌سازی توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد و بسیاری از خودروسازان علیرغم اعتراف به چالش‌های افزایش تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر، تعهد خود به الکتریکی‌سازی در سال‌های آینده را اعلام کرده‌اند.

 

 

 

 

این سازمان پیش‌بینی می‌کند که فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴ به ۱۳.۳ میلیون دستگاه برسد که حدود ۱۶.۲ درصد از کل فروش خودروهای سواری در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ خودروهای الکتریکی با فروش حدود ۹.۶ میلیون دستگاه، سهمی ۱۲ درصدی از کل بازار خودرو داشته‌اند. انتظار می‌رود طی سال ۲۰۲۴ تولید خودرو در آمریکای شمالی هم با افزایش ۰.۵ درصدی به ۱۵.۷ میلیون دستگاه برسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *